زلال قرآن (1393)؛

آیا برای غیر معصومین هم امکان مستجاب الدعوة شدن وجود دارد؟

آیا برای غیر معصومین هم امکان مستجاب الدعوة شدن وجود دارد؟
شنبه 26 شهريور 1401 - 14:18

العالم _ زلال قرآن

جواب مثبت است، منتها برای غیر معصومین این امر زمانی محقق می شود که آنها با اختیار و انتخاب خود کاملاً تسلیم خداوند و مجری فرمان مذکور در آیه 59 سوره مبارکه نساء:

« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا»

ترجمه: (ای اهل ایمان، فرمان خدا و رسول و فرمانداران (از طرف خدا و رسول) که از خود شما هستند اطاعت کنید، پس اگر در چیزی کار به نزاع کشد آن را به حکم خدا و رسول بازگردانید اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید. این کار برای شما بهتر و خوش ‌عاقبت‌ ترخواهد بود).

و حکم آیه 9 سوره مبارکه عنکبوت:

« وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُدْخِلَنَّهُمْ فِي الصَّالِحِينَ»

ترجمه: (و آنان که ایمان آورده و کار نیکو کردند آنان را البته (به بهشت) درصف صالحان (و رتبه نیکان) آریم).
بوده و درحد وسع و توان بکوشند نیّات وگفتارواعمال وتمام شئون زندگی وخویش را با اوامرالهی واحکام دین خدا تطبیق دهند، تا به فضل الهی و باذن الله قول و فعل آنها کاملاً برقول حضرت حق سبحانه که همان «کُن» خداوند مذکوردرآیه 40 سوره نحل است منطبق گردد.
و اگر کسی به این توفیقات بزرگ نائل گردد مستجاب الدعوه خواهد بود و در پرتو فضل و رحمت الهی درزمره عباد صالح و بندگان خاص خداوند قرارمی گیرد ان شاءَ الله.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها