موضوع اوکراین در دستور مذاکره گوترش و لاوروف در حاشیه نشست مجمع عمومی

موضوع اوکراین در دستور مذاکره گوترش و لاوروف در حاشیه نشست مجمع عمومی
شنبه 26 شهريور 1401 - 16:41

آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که هفته آینده در حاشیه مذاکرات مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره موضوع اوکراین با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره می کند.

العالم - اروپا

گوترش در رابطه با دیدار پیش بینی شده خود با لاوروف به خبرگزاری ریانووستی گفت: برنامه مذاکرات من همچنان در حال تغییر است اما تنها چیزی که می توانم به شما بگویم این است که مطمئنا این ملاقات انجام خواهد شد.

گوترش افزود که با لاوروف درباره مسائل اوکراین، توافق صادارت غلات و به ویژه مسائل مربوط به صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه مذاکره خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، هنوز تاریخ دقیق این دیدار مشخص نیست.

هفتاد و هفتمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) برای مدت شش روز در مقر این نهاد بین المللی در نیویورک برگزار خواهد شد.

این نخستین گردهمایی رهبران و سران جهان در مقر سازمان ملل پس از شیوع بیماری همه گیر کووید -۱۹ (ویروس کرونا) در سال ۲۰۱۹ است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل ابراز امیدواری کرده که امسال در مجمع عمومی، کشورهای عضو سازمان ملل در یک فضای مشارکتی بتوانند راه حل‌هایی را برای مشکلات نسل کنونی و آینده بیابند؛ حتی اگر در زمینه های زیادی اختلاف نظر دارند.

وی گفت: مشکلات و چالش های جهان را نمی توان به تنهایی حل کرد. مشکلات چند جانبه نیاز به راه حل هایی چند جانبه دارد.

دوجاریک خاطرنشان کرد: جهان پر از مشکل است و همه این مشکلات به هم مرتبط هستند. اگر به گوشه و کنار جهان نگاه کنیم خواهیم دید که مشکلات و چالش ها اندک نیستند؛ مانند تغییرات اقلیمی، جنگ و گرسنگی.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها