دعوت الجزایر از حماس برای بررسی مساله آشتی ملی

دعوت الجزایر از حماس برای بررسی مساله آشتی ملی
شنبه 26 شهريور 1401 - 18:50

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که هیئتی از رهبری این جنبش دعوتنامه رسمی برای سفر به الجزایر دریافت کرده است تا طی آن، درباره موفقیت گفت‌وگوی ملی فلسطین و تحقق آشتی و یکپارچه کردن تلاش‌های گروه‌های فلسطینی بحث شود.

العالم- فلسطین اشغالی

"فوزی برهوم" سخنگوی حماس، امروز طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که هیئتی به ریاست "خلیل الحیه" رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی و "ماهر صلاح" و "حسام بدران" از اعضای دفتر سیاسی عازم الجزاير خواهند شد و "محمد عثمان" نماینده این جنبش در الجزایر نیز به آنها ملحق خواهد شد.

در همین راستا،"اسماعیل رضوان" از رهبران حماس در گفت‌وگو با رادیو "صوت الاقصی" اظهار داشت: حماس ضمن تأکید بر عدم مداخله در امور کشورهای دیگر، درصدد برقراری روابط متعادل با کشورهای عربی و اسلامی است.

او خاطرنشان کرد: روابط حماس با همه کشورها مبتنی بر احترام متقابل و حمایت از آرمان فلسطین است.

پیش از این روزنامه الاخبار به نقل از برخی منابع اعلام کرد دولت الجزایر برای آغار دور جدیدی از مذاکرات آشتی فلسطینی میان دو جنبش فتح و حماس تلاش می کند.

روزنامه لبنانی الاخبار از آمادگی کشور الجزایر برای آغاز دور جدیدی از مذاکرات صلح میان فتح و حماس خبر داد. این در شرایطی است که طرفین به پایان یافتن اختلافات اصرار داشته و فشار آمریکا و "اسرائیل" برای عدم تحقق این هدف ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها