درخواست دولت بایدن برای بررسی اسناد کشف شده از خانه ترامپ

درخواست دولت بایدن برای بررسی اسناد کشف شده از خانه ترامپ
شنبه 26 شهريور 1401 - 20:45

وزارت دادگستری آمریکا از دادگاه تجدیدنظر فدرال خواسته است تا بررسی اسناد محرمانه به دست آمده از خانه شخصی ترامپ را دوباره از سر بگیرد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا از دادگاه تجدید نظر فدرال خواست تا اجازه دهد بررسی اسناد محرمانه کشف شده از خانه شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا را از سر بگیرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که دادگاه فدرال باید حکم دادگاه پائین‌تر را برای جلوگیری از بررسی اسناد طبقه‌بندی شده به دست آمده از محل اقامت ترامپ نادیده بگیرد.

این وزارتخانه همچنین درخواست کرد که شخص ثالثی برای بررسی تمامی اسناد به دست آمده از خانه ترامپ تعیین شود. دولت از دادگاه تجدیدنظر خواسته است تا در اولین فرصت درباره این درخواست تصمیم بگیرد.

به گفته وزارت دادگستری، برخی از اسناد به دست آمده از خانه ترامپ با عنوان بسیار محرمانه تعیین شده است و همچنان تحت بررسی مقامات فدرال قرار دارد.

در جستجوی خانه شخصی ترامپ در فلوریدا تقریباً یازده هزار سند کشف شده است که از بین آنها ۱۰۰ سند محرمانه و طبقه‌بندی شده هستند.

وزارت دادگستری همچنین این موضوع را پیگیری می‌کند که ممکن است در راستای تحقیقات پلیس فدرال بعضی از اسناد به دست آمده از روند تحقیقات خارج شده باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها