لوکاشنکو: بشریت در آستانه جنگ هسته‌ای قرار دارد

لوکاشنکو: بشریت در آستانه جنگ هسته‌ای قرار دارد
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 04:17

رئیس جمهور بلاروس، با اشاره به حضور آمریکا در همه جنگ‌های اخیر جهان و اهداف پنهان ایالات متحده در جنگ افروزی، هشدار داد، در صورت تداوم وضع موجود وقوع یک جنگ هسته‌ای دور از ذهن نخواهد بود.

العالم - اروپا

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری الجزیره، الکساندر لوکاشنکو شنبه شب در سخنانی خاطرنشان کرد: امروز چه اتفاقی می‌افتد؟ اروپا وارد یک رویارویی نظامی با روسیه در خاک اوکراین شده است و حتی برنامه‌های خود را پنهان نمی‌کند. از سال‌ها قبل قراردادهایی امضا شده است، یعنی اوکراین به طور کامل ویران خواهد شد و هدف آن تضعیف روسیه و نابودی بلاروس است.

وی افزود که اروپا یکی دیگر از اهداف آمریکا است. آمریکا تنها کشوری است که از آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد سود می‌برد.

لوکاشنکو تصریح کرد، امروز اوکراین است که در کانون توجه است، اما مولداوی و کشورهای بالتیک، لهستان یا رومانی فردا هدف‌های بعدی خواهند بود. آمریکا در حال دمیدن بر آتش جنگ در کوزوو است و سعی دارد بر صربستان فشار آورد. در قره باغ دعوا راه می‌اندازد و آب‌های سوریه را گل آلود می‌کند.

وی افزود که همه چیز در افغانستان هم به این سادگی که مشاهده می‌شود نیست.

رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه واشنگتن در تمام درگیری‌های سیاسی مهم حضور دارد تاکید کرد: جهان تعادل خود را از دست داده است و هر لحظه در آستانه انفجار است. این قضیه چگونه به پایان خواهد رسید؟

لوکاشنکو هشدار داد، از زمان پایان جنگ سرد، بشریت برای اولین بار خود را در آستانه یک درگیری هسته‌ای قرار داده است.

وی گفت، در این شرایط جنون آمیز، ما باید آمادگی خود را برای پاسخگویی به چالش های ژئوپلیتیک قرن بیست و یکم به عنوان یک جبهه متحد ثابت کنیم.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد، در اوایل قرن بیستم، جمهوری جوان بلاروس قدرت دفاع از خود را نداشت، اما ما امروز به سادگی از مرزهای ملی و اجدادی خود دفاع خواهیم کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها