پدافند سوریه بیشتر موشک‌های اسرائیلی را در حمله به دمشق منهدم کرد

پدافند سوریه بیشتر موشک‌های اسرائیلی را در حمله به دمشق منهدم کرد
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 05:33

وزارت دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد، پدافند هوایی سوریه در جریان حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق اکثر موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرد.

العالم - سوریه

به گزارش روسیا الیوم، «اولگ ایگوروف» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه، گفت: چهار جنگنده اسرائیلی از نوع «اف - ۱۶» در تاریخ ۱۷ سپتامبر (بامداد شنبه ۲۶ شهریور) از ارتفاعات جولان حملاتی را با استفاده از چهار فروند موشک کروز و ۱۰ بمب هدایت شونده به استان دمشق انجام دادند.

وی افزود: پدافند هوایی نیروهای سوریه ۲ موشک و ۶ بمب هدایت شونده را با استفاده از سامانه‌های ضد موشکی «پانتسیر اس -۱» و «بوک - ام ۲ ای» روسیه رهگیری و منهدم کرد.

حمله هوایی بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق و برخی مناطق جنوبی پایتخت سوریه باعث جان باختن پنج نفر شد.

این تجاوزهای هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها