پلوسی: با هرگونه تلاش برای تغییر مرزهای ارمنستان مقابله خواهیم کرد

پلوسی: با هرگونه تلاش برای تغییر مرزهای ارمنستان مقابله خواهیم کرد
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 14:21

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به ارمنستان سفر کرده است، گفت: حملات آذربایجان به مرزهای ارمنستان را محکوم می‌کنیم.

العالم - آمریکا

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که امروز (یکشنبه) وارد ایروان شده است، در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن همچنان به حمایت از «صلح و دموکراسی» در ارمنستان ادامه خواهد داد.

وی همچنین گفت: ما حملات آذربایجان به مرزهای ارمنستان را محکوم می‌کنیم. برای این درگیری هیچ راه‌حل نظامی وجود ندارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه مدعی شد: ما با هرگونه تلاش برای تغییر مرزهای این کشور مقابله خواهیم کرد.

جمهوری آذربایجان در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: اظهارات پلوسی درباره بحران با ارمنستان به صلح در منطقه کمک نمی کند، بلکه تنش را تشدید می کند.

نانسی پلوسی دیروز (شنبه) وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد. ارمنستان نخستین مقصد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کشورهای قفقاز است.

پلوسی قرار است در سفر خود به ارمنستان با «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر، «آلن سیمونیان»، رئیس مجلس ملی و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار کند و در مورد روابط دوجانبه و وضعیت امنیتی کنونی در منطقه که به تازگی شاهد موج خشونت‌ها بوده، گفت‌وگو کند.

دور جدید درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان همین هفته آغاز شد، اما «آرمن گریگوریان»، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز پنجشنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان به لطف تلاش‌های بین‌المللی از ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی (۱۹:۰۰ به وقت مسکو) در ۱۴ سپتامبر به توافق آتش‌بس رسیده‌اند.

پربیننده ترین خبرها