پناه گرفتن هزاران نفر در پناهگاه‌ همزمان با رسیدن طوفان نانمادول به سواحل ژاپن

پناه گرفتن هزاران نفر در پناهگاه‌ همزمان با رسیدن طوفان نانمادول به سواحل ژاپن
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 19:59

مقامات ژاپن یکشنبه شب و همزمان با نزدیک شدن طوفان «نانمادول» به میلیون‌ها نفر از افرادی که در جنوب غربی این کشور زندگی می‌کنند، هشدار دادند تا برابر بادهای شدید و باران سیل آسا پناه بگیرند.

العالم - آسیا

آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد که این طوفان حرکت خود را به سمت این کشور از ساعت ۷ بعدازظهر امروز (به وقت محلی) آغاز خواهد کرد و در اولین مرحله به شهر کوگوشیما خواهد رسید.

براساس این گزارش، سرعت طوفان نانمادول به ۲۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰۰ میلی متر باران در منطقه کیوشو در جنوب غربی ژاپن باریده است.

بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان ژاپنی در منطقه کیوشو و شهر کاگوشیما و میازاکی شب را در پناهگاه به سر خواهند برد؛ آژانس هواشناسی ژاپن در این خصوص هشداری نادر صادر کرده که در طول چند دهه گذشته بی سابقه است.

شبکه خبری ان اچ کی ژاپن نیز گزارش داد که مقامات محلی به بیش از هفت میلیون نفر از ساکنان جنوب غربی این کشور هشدار داده‌اند که یکشنبه شب را یا در پناهگاه‌ها به صبح برسانند یا در ساختمان‌های محکمی که تاب مقاومت برابر این طوفان سهمگین را داشته باشند.

اداره محلی خدمات حمل و نقل اعلام کرد که تا صبح امروز بیش از ۲۵ هزار و ۶۸۰ خانوار در کوگوشیما و میازاکی برق نداشتند و حرکت بسیاری از قطارها و پروازها نیز به دلیل شرایط نامناسب جوی لغو شده است.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در دیدار با مقامات مسئول در خصوص این طوفان از مردم خواست تا حتی اگر کوچکترین احساس خطری کردند، منطقه را تخلیه کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها