18 کشته و مجروح در تیراندازی‌های شبانه در شیکاگو

18 کشته و مجروح در تیراندازی‌های شبانه در شیکاگو
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 03:39

رسانه‌های آمریکایی از کشته شدن 4 نفر و مجروح شدن 14 نفر دیگر در تیراندازی‌های شب گذشته در شیکاگو خبر دادند.

العالم - آمریکا

براساس گزارش شیکاگو تریبون، دو نفر در مقابل یک ساختمان مسکونی توسط دو نفر دیگر در خیابان 113 این شهر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که یکی از آنها جان باخت.

عوامل این حمله هنوز مشخص نشده و پلیس شیکاگو در حال بررسی و تحقیقات است.

پلیس ایالتی شیکاگو گفته، فرد 21 ساله دیگری نیز به همین شیوه در منطقه‌ای دیگر کشته شده است.

براساس اعلام مقامات محلی این ایالت، طی کمتر از 24 ساعت از شنبه شب تا صبح یک شنبه به وقت محلی دست کم 4 نفر کشته و 14 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

ناامنی و تیراندازی در ایالتهای مختلف ایالات متحده آمریکا به یک معضل بزرگ برای دولتمردان این کشور تبدیل شده است و فشارها برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور به خاطر لابی قدرتمند سازندگان اسلحه تا کنون بی نتیجه مانده است.

طبق نتایج یک نظرسنجی، حدود یک‌پنجم بزرگسالان آمریکایی خود یا یک فرد نزدیک به آن‌ها خشونت با سلاح را در 5 سال گذشته تجربه کرده که در این بین سهم سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبارها قابل توجه است.

سه چهارم آمریکایی‌ها خشونت با اسلحه را مشکلی بزرگ می‌دانند و هشت نفر از هر ۱۰ نفر گفتند خشونت مسلحانه در ایالات متحده رو به افزایش است. کسانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند (با آمار ۵۱ درصدی) بیشتر از کسانی که در حومه زندگی می‌کنند (۳۹ درصد) و جوامع روستایی (۲۷ درصد) معتقدند که خشونت مسلحانه در جوامع آن‌ها رو به افزایش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها