پیش از سفر به نیویورک؛

رئیسی: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل جهاد تبیین و فرصتی برای بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی است/ هیچ دیدار و ملاقاتی با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد

رئیسی: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل جهاد تبیین و فرصتی برای بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی است/ هیچ دیدار و ملاقاتی با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 07:07

رئیس جمهور حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را جلوه ای از نماد تبیین دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: در این سفر پنج روزه هیچ دیدار و ملاقاتی با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد.

العالم _ ایران / سیاسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه قبل از عزیمت به نیویورک در پاویون فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی، افزود: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل برای حضور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌شود و فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران برای بیان دیدگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود :نظرات جمهوری اسلامی و دیدگاه های منطقه قابل تبیین است که باید از این فرصت ها برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

رییس جمهور اظهار داشت: این سفر فرصتی است برای بیان اقداماتی که گاهی شنیده نمی‌شود چون فضای رسانه‌ای در دنیا تحت تسلط قدرتهای بزرگ است.

وی تاکید کرد: باید از این فرصت ها برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی و بیان مظالم و ظلم‌هایی که نسبت به ملت بزرگ ایران انجام شده و ظلم‌هایی که امروز مردم در عالم به ویژه ملتهای تحت ستم روا می‌شود، بهره گرفت.

رییس جمهور گفت: اینجا محل تبیین ظلم هایی است که مردم جهان امروز از آن رنج می برند و در واقع می‌تواند یکی از جلوه‌های جهاد تبیین باشد. اگر که بتوانیم به وظیفه خود درست انجام دهیم می تواند تبیین خوبی برای بیان مواضع جمهوری اسلامی باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نشست تا جایی که فرصت و زمینه آن فراهم باشد، دیدارهای دوجانبه با مقامات عالی حاضر در مجمع از کشورهای مختلف خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: هیچ زمینه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی ها یا حاکمان آمریکا برنامه ریزی نشده و هیچ دیداری با آنها نداریم.

رییس جمهور افزود: آنچه در این دیدارها انجام خواهد شد بیان مواضع جمهوری اسلامی است و همچنین فرصتی است برای حضور در جمع ایرانیان مقیم آمریکا و دیدار با برخی چهره هایی که درخواست ملاقات داشتند.

رئیسی گفت: اصل این اجلاس و دیدار ها همه در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود چون ملت ایران هرگز با تحریم ها و تهدیدها متوقف نشده و حضور امروز ما در آنجا عزتمندانه خووهد بود. به برکت خون شهیدان و خون شهید سلیمانی حضور بنده به عنوان صدای ملت ایران و ندای تمدنی بزرگ خواهد بود که ایستادگی و مقاومت را پیشه کرده و عزتمندانه در همه عرصه ها حضور داشته است. طبیعتاً افتخارات بزرگی که ملت ایران آفریده ما را سربلند کرده است و این قدرت به ما ارج، و به ما جسارت و قدرت می دهد تا بتوانیم حرفهای ملت ایران را بدون لکنت تا آنجا که می توانیم بیان و از حق ملت بزرگ ایران دفاع کنیم و از مظالم و مفاسدی که ملت بزرگ ایران و دنیا را رنج می‌دهد پیان کنیم.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرد این سفر بتواند آنچه از داشته های بزرگ ملت ایران است را نمایندگی کند و نماد اعتماد مردم باشد و آثاری برای کشور و نظام و ملت های مسلمان و مستضعفان عالم به همراه داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها