دبیرکل سازمان ملل: برای کمک به برقراری صلح میان روسیه و اوکراین آماده ایم

دبیرکل سازمان ملل: برای کمک به برقراری صلح میان روسیه و اوکراین آماده ایم
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 10:50

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه درحال حاضر احتمال دیدار مستقیم میان رؤسای جمهور روسیه و اوکراین تقریبا غیرممکن است، گفت: سازمان ملل برای ارائه کمک در راستای تسهیل این امر و تلاش برای برقراری صلح بین دو کشور اعلام آمادگی می‌کند.

العالم ـ اروپا

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با اسپوتنیک، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی برگزاری یک دیدار مستقیم میان پوتین و زلنسکی دشوار است اما این موضوع در نهایت به هر دو رئیس جمهور بستگی دارد.

دبیرکل سازمان ملل، ایجاد شرایط برای دستیابی به صلح مطابق منشور سازمان ملل را امری مهم خواند و خاطر نشان کرد که به اعتقاد او در شرایط حاضر احتمال برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف بسیار ضعیف است چرا که دو طرف همچنان به اهداف اولیه خود در این بحران پایبند هستند.

گوترش قرار است در روزهای آتی و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره موضوع اوکراین و توافق صادرات غلات و کودهای شیمیایی روسیه مذاکره کند.

به گزارش ایرنا، هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ۱۳ سپتامبر آغاز شده اما تمرکز اصلی این نشست از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) برای مدت ۶ روز در مقر این نهاد بین المللی در نیویورک است که سران و مقام های کشورها در صحن مجمع مواضع و دیدگاه های خود را مطرح می کنند.

پربیننده ترین خبرها