یک مقام ارشد طالبان پس از چندین دهه بازداشت در ایالات متحده وارد کابل شد

یک مقام ارشد طالبان پس از چندین دهه بازداشت در ایالات متحده وارد کابل شد
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 11:43

بشیر نورزی در سال 2005 دستگیر و به قاچاق بیش از 50 میلیون دلار هروئین به ایالات متحده متهم شد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، به گفته سخنگوی طالبان، حاجی بشیر نورزی، یکی از اعضای ارشد این گروه، پس از چندین دهه بازداشت توسط ایالات متحده آزاد و روز دوشنبه وارد کابل شد.
به گزارش رسانه‌های دولتی افغانستان، او یکی از آخرین افغان‌هایی بود که در اردوگاه زندان گوانتانامو نگهداری می‌شدند.
محمد نعیم، سخنگوی طالبان مستقر در دوحه در توییتی گفت: «حاجی بشیرِ محترم پس از دو دهه زندان آزاد و امروز وارد کابل شد.»
بشیر نورزی، یکی از رهبران قبایل افغانستان، در سال 2005 دستگیر و به قاچاق بیش از 50 میلیون دلار هروئین به ایالات متحده متهم شد.
وکیل نورزی بعداً این موضوع را رد کرد که موکلش فروشنده مواد مخدر است و استدلال کرد که اتهامات باید رد شود زیرا مقامات دولت ایالات متحده او را فریب داده اند که دستگیر نخواهد شد.

این در حالی است که سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت این گروه مارک فریکس، مهندس آمریکایی را در ازای آزادی یک مقام ارشد طالبان در روز دوشنبه توسط ایالات متحده آزاد کرده است.
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در یک کنفرانس رسانه ای در کابل به خبرنگاران گفت آنها صبح روز دوشنبه در میدان هوایی کابل، فریچ را مبادله کردند و در مقابل، حاجی بشیر نورزی را که چند دهه پس از اتهامات مربوط به مواد مخدر در بازداشت ایالات متحده به سر می برد، تحویل گرفتند.
فریکس یک مهندس و کهنه سرباز نیروی دریایی ایالات متحده از لومبارد، ایلینوی است که به مدت یک دهه در افغانستان در پروژه های توسعه کار کرده است. او در اوایل فوریه 2020 ربوده شد.

پربیننده ترین خبرها