حمله تند نخست‌وزیر کانادا به روسیه در حاشیه مراسم خاکسپاری ملکه

حمله تند نخست‌وزیر کانادا به روسیه در حاشیه مراسم خاکسپاری ملکه
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 13:58

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا که برای شرکت در مراسم رسمی خاکسپاری ملکه الیزابت به انگلیس رفته، با همتای اوکراینی دیدار و علیه روسیه موضعگیری کرده است.

العالم - اروپا

در حالی که فشارهای غرب علیه روسیه و ارائه کمک‌های همه جانبه به اوکراین ادامه دارد، نخست‌وزیر کانادا بر ادامه تعهد این کشور به اوکراین و تلاش برای مسئول شناختن «رژیم روسیه» تاکید کرد.

«دنیس شیمیهال» نخست‌وزیر اوکراین به نمایندگی از دولت این کشور عازم انگلیس شده تا در مراسم رسمی خاکسپاری ملکه الیزابت دوم ملکه سابق این کشور شرکت کند.

سفر این مقام ارشد اوکراینی به انگلیس در شرایطی انجام شده که لندن طی ماه‌های اخیر بشدت انواع حمایت مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار داشته و همزامان به همراه آمریکا اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه را دنبال کرده است.

مراسم رسمی خاکسپاری رسمی ملکه سابق انگلیس باعث شده سران و مقام‌های ارشد کشورهای غربی و متحدانشان خودشان را به لندن رسانده‌اند.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا که کشورش جزء کشورهای مشترک المنافع و رهبر حکومت آن ملکه یا پادشاه انگلیس است، در حاشیه این سفر با همتای اوکراینی دیدار کرد.

این مقام ارشد کانادایی پس از این دیدار در صفحه توییتر شخصی خود توییتی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی منتشر کرد و در این باره توضیحاتی داد.

جاستین ترودو در دیدار با نخست‌وزیر کانادا بر ادامه حمایت کانادا از این کشور تاکید کرد و علیه مواضع روسیه موضعگیری تندی کرد.

نخست‌وزیر کانادا نوشت: «کانادا به حمایت از احیای حاکمیت تمامیت ارضی و استقلال اوکراین متعهد است و همچنین به پاسخگو کردن رژیم روسیه بابت تهاجم غیرقانونی‌اش. من در این باره عصر امروز با دنیس شیمیهال نخست‌وزیر اوکراین حرف زدم».

لفاظی دوباره جاستین ترودو علیه روسیه در شرایطی مطرح شده که دولت کانادا ضمن همراهی با مواضع آمریکا و انگلیس، ارائه انواع کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین و اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه را در دستور کار قرار داده است.

در همین راستا، کانادا جزو اولین کشورهایی بود که به عنوان عضو ناتو از ارسال «تسلیحات مرگبار» به اوکراین خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها