پلوسی: آمریکا در قضیه قره باغ کوهستانی حامی ارمنستان است

پلوسی: آمریکا در قضیه قره باغ کوهستانی حامی ارمنستان است
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 17:11

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به ارمنستان سفر کرده ازحمایت از ارمنستان و مقابله به ترکیه در زمینه مسئله قره باغ کوهستانی خبر داد.

العالم _ آمریکا

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به ارمنستان سفر کرده است، از حمایت از ارمنستان و مقابله با ترکیه در زمینه مسئله قره باغ کوهستانی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «پان آرمنیان»، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که آمریکا در مورد حمایت از دموکراسی در ارمنستان، تصویب قطعنامه نسل‌کشی ارامنه، مقابله با ترکیه در مسئله قره باغ کوهستانی، دوست ارمنستان است.

پاشینیان نیز اظهار داشت: «ارمنستان از موضع صریح ایالات متحده در قبال تجاوزات جمهوری آذربایجان قدردانی می‌کند».

پلوسی و پاشینیان در مورد طیف وسیعی از مسائل مرتبط و توسعه بیشتر همکاری‌ها در جهات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

سخنگوی کرملین نیز روز دوشنبه در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ارمنستان اظهار داشت که گام‌های عوامفریبانه کمکی به تثبیت اوضاع نمی‌کند. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که روسیه از اقداماتی که منجر به عادی‌سازی اوضاع بین ارمنستان و آذربایجان شود، استقبال خواهد کرد.

پسکوف گفت، از هر چیزی که بتواند به عادی سازی روابط و تثبیت اوضاع در مرزها کمک کند، نه در گفتار بلکه در عمل، نه با صدای بلند و عوام فریبانه، بلکه به صورت واقعی می‌توان استقبال کرد.

به دنبال سفر پلوسی به ایروان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سفر او را به ارمنستان محکوم و اعلام کرد که اظهارات غیرمستند و ناعادلانه این مقام ارشد آمریکایی ضربه‌ای جدی به تلاش‌ها برای صلح است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتهامات غیرمنصفانه و غیرمستند پلوسی علیه جمهوری آذربایجان غیرقابل قبول است. پلوسی به عنوان یک سیاستمدار طرفدار ارمنستان شناخته می شود».

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه سخنان پلوسی تبلیغ برای ارمنستان است، اعلام کرد: «این ضربه‌ای جدی به تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان است».

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با ارمنستان، ۷۹ کشته و ۲۸۲ زخمی داده است. «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز جمعه گذشته در جلسه کابینه گفت که حداقل ۱۳۵ سرباز ارمنستانی در یک هفته اخیر طی درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها