شورای عالی سیاسی یمن شروط آتش‌بس را اعلام کرد

شورای عالی سیاسی یمن شروط آتش‌بس را اعلام کرد
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 18:50

جنبش انصارالله اعلام کرد که تمدید آتش‌بس در یمن مشروط به اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در بازگشایی جاده‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر و همچنین پرداخت حقوق همه کارکنان دولت است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، شورای عالی سیاسی یمن در نشستی به ریاست "مهدی المشاط" بر پایبندی به ضرورت لغو محاصره فرودگاه‌ها و بنادر و پرداخت حقوق کارکنان دولت این کشور در ازای تمدید آتش‌بس در یمن تأکید کرد.

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرده، همه پیشنهادات و طرح‌هایی که به شورای عالی این کشور ارائه شده و یا متعاقبا ارائه می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و درباره آنها بر مبنای منعفت ملی یمن و کاهش درد و رنج ملت یمن تصمیمات مناسب اتخاذ خواهد شد.

شورای عالی سیاسی یمن در این نشست همچنین تصریح کرده که افزایش مزایا و امتیازات آتش‌بس و تقویت جنبه‌های بشردوستانه این اقدام که مهمترین آنها پرداخت حقوق همه کارکنان دولت، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و جاده‌ها است، به حل مناقشه کمک خواهد کرد.

آتش‌بس موقت در یمن از حدود ۶ ماه پیش زیر نظر سازمان ملل آغاز شده است و هر دو ماه یک‌بار تمدید می‌شود.

اکنون سه بار است که آتش‌بس با موافقت صنعاء و ائتلاف سعودی تمدید شده است.

از جمله بندهای مهم آتش‌بس در جنگ یمن موافقت با انجام هفته‌ای دو پرواز از فرودگاه صنعاء به اردن و برعکس و برگزاری نشستی میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی جاده‌ها در تعز و دیگر استان‌ها است.

پربیننده ترین خبرها