بازداشت دو فلسطینی پس از همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم اسرائیل/ حماس: این بازداشت لکه ننگی بر پیشانی رام‌الله است

سه شنبه 29 شهريور 1401 - 03:14

در پی اقدام دیشب نظامیان صهیونیست در بازداشت دو تن از فلسطینیان تحت تعقیب ساکن نابلس، فلسطینیان به خیابان‌ها آمده و با نظامیان رژیم درگیر شدند.

العالم-فلسطین اشغالی

نظامیان ارتش رژیم اسرائیل دوشنبه شب «مصعب اشتیه» و «عمید طبیله» را که از جمله فلسطینیان تحت تعقیب رژیم به شمار می‌روند، دیشب در نابلس بازداشت شدند.

در پی بازداشت این دو جوان فلسطینی، فلسطینیان و مبارزان فلسطینی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری درگیر شدند.

المیادین گزارش داد که جوانان فلسطینی در اعتراض به بازداشت اشتیه و طبیله، در نابلس تظاهرات کرده و اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها و تیراندازی هوایی کردند.

فلسطین الیوم در این باره گزارش داد، این درگیری‌ها که در نتیجه آن، سه نفر از فلسطینیان زخمی شدند، تا ساعات اولیه بامداد امروز سه شنبه هم ادامه داشت.

اقدام نظامیان اسرائیلی در بازداشت مصعب اشتیه و عمید طبیله که با همکاری و هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفت، واکنش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را به دنبال داشت.

حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت اشتیه و طبیله از سوی نظامیان صهیونیست، لکه ننگنی بر پیشانی تشکیلات خودگردان فلسطین و شناسنامه هماهنگی امنیتی سیاه آن است.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود خواستار آزادی فوری این دو نفر و همه زندانیان سیاسی فلسطین شد.

حماس تأکید کرد، در حالی که دشمن صهیونیست به عملیات قتل، بازداشت، یهودی سازی و شهرک سازی ادامه می‌دهد، تشکیلات خودگردان با همکاری امنیتی خود با تل آویو و سرکوب فرزندان ملت فلسطین و بازداشت مبارزان ادامه می دهد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها