اردوغان: پوتین مایل است در اسرع وقت به درگیری‌ در اوکراین پایان دهد

اردوغان: پوتین مایل است در اسرع وقت به درگیری‌ در اوکراین پایان دهد
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 13:29

رئیس‌جمهور ترکیه گفت همتای روسش در گفت‌وگو با او تمایل خود برای پایان دادن هر چه سریع‌تر به درگیری‌ها در اوکراین را نشان داد.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دوشنبه (۱۹ سپتامبر) در مصاحبه با «پی‌بی‌اس» گفت که روسیه مایل است هر چه زودتر به درگیری در اوکراین پایان دهد.

به گزارش «تاس»، رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره زمان پایان درگیری‌ها در اوکراین گفت «نگرش روسیه در این خصوص بسیار بسیار مهم خواهد بود. در ازبکستان با رئیس‌جمهور پوتین دیدار کردم و گفت‌وگوهای بسیار گسترده‌ای با او داشتم». به گفته اردوغان، رئیس‌جمهور روسیه به او نشان داد که مایل است هر چه زودتر به این (درگیری) پایان دهد.

ولادیمیر پوتین پیش از این هم گفته بود مسکو هر کاری انجام خواهد داد تا هر چه سریع‌تر جنگ در اوکراین به پایان برسد.

این در حالی است که اخیراً «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با متهم کردن روسیه به ارتکاب جنایت جنگی در این کشور گفت که پایان زودهنگامی برای جنگ نمی‌بیند. زلنسکی در مصاحبه‌ با خبرگزاری «رویترز» گفت که نتیجه جنگ با روسیه که وارد هفتمین ماه شده، اکنون بیش از هر چیز به ارسال سریع تسلیحات توسط کشورهای خارجی به کی‌یف وابسته است.

رجب طیب اردوغان اخیراً در مورد دستکم گرفتن روسیه از سوی اروپایی‌ها هشدار داد و گفت به نظر نمی‌رسد جنگ بین روسیه و اوکراین در آینده نزدیک خاتمه پیدا کند و اروپایی‌ها از قبل باید به بحران انرژی فکر می‌کردند.

اردوغان همچنین کشورهای غربی را به «تحریک» روسیه متهم کرد و گفت در مقابل، روسیه مجبور به قطع انرژی اروپا شده است.او همچنین تأکید کرد کشورش موضعی متعادل را در قبال روسیه و اوکراین اتخاذ کرده و به‌دنبال حل این بحران است.

فارس

پربیننده ترین خبرها