پوتین: روسیه و ارمنستان متحدان راهبردی هستند

پوتین: روسیه و ارمنستان متحدان راهبردی هستند
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 18:37

رئیس جمهور روسیه با تبریک به مردم و مقامات ارمنستانی به مناسبت روز ملی این کشور اظهار داشت که ارمنستان متحد راهبردی روسیه است.

العالم_اروپا

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اظهار داشت که روسیه و ارمنستان متحدان راهبردی هستند.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز استقلال ارمنستان را به مردم این کشور تبریک گفت و تاکید کرد که روسیه و ارمنستان دوستان و متحدان راهبردی هستند.

پوتین گفت: «روز استقلال ارمنستان را به مردم و رهبری این کشور تبریک می‌گویم.»

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه ارمنستان نزدیکترین دوست و متحد راهبردی این کشور است اظهار داشت: «روسیه و ارمنستان گفت‌وگوهای بسیاری باهم دارند و امسال سه بار با "نیکول پاشینیان" رئیس جمهور ارمنستان ملاقات کردم.»

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در جمع سفرای خارجی مقیم مسکو نیز گفت که درگیری باکو و ایروان نگرانی جدی برای روسیه است.

ولادیمیر پوتین ر هنگام سخنرانی در جمع سفرای خارجی در «مسکو» پایتخت این کشور گفت که مسکو از طرفین می‌خواهد که آتش بس را رعایت کنند. وی اظهار داشت که درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان نگرانی جدی برای روسیه است.

رئیس حزب اپوزیسیون دولت ارمنستان نیز روز دوشنبه گفت که ایران و روسیه از جمله کشورهایی هستند که خواستار حفظ موجودیت ارمنستان واحد هستند.

«هرانت باغراتیان» رئیس «حزب آزادی» و نخست وزیر سابق ارمنستان در نشست خبری گفت، روسیه و ایران علاقمند به حفظ موجودیت ارمنستان واحد هستند. باغراتیان در ادامه اظهار داشت که هرگونه تغییر در مرزها نیاز به همه پرسی دارد و پس از آن رئیس جمهور باید آن را امضا کند.

به دنبال درگیری مرزی اخیر بین باکو و ایروان، روسیه از نخستین کشورهایی بود که دو طرف را به خویشتندار ی دعوت کرد. نیروهای صلح‌بان روسیه بعد از جنگ دوم قره باغ در منطقه مستقر هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها