هشدار شاه اردن درباره تبعات تغییر وضعیت حقوقی بیت‌المقدس

هشدار شاه اردن درباره تبعات تغییر وضعیت حقوقی بیت‌المقدس
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 20:22

در شرایطی که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا وضعیت حقوقی و تاریخی بیت‌المقدس را تغییر دهد شاه اردن درباره تبعات این اقدام هشدار داد.

العالم - اردن

عبدالله دوم روز سه شنبه طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: آینده بیت المقدس به عنوان مکانی که برای میلیاردها مسلمان، مسیحی و یهودی در سراسر جهان قداست دارد، یک نگرانی فوری است.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی که سعی در تغییر وضعیت بیت‌المقدس دارد، گفت: تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی بیت المقدس آتش تنش را شعله ور خواهد کرد و شکاف مذهبی را تعمیق خواهد بخشید.

شاه اردن، امنیت غذایی را یکی از اولویت های جهانی در شرایط حاضر ارزیابی کرد و افزود: کشورها برای حل این مشکل باید با هم متحد شوند زیرا میلیون ها نفر گرسنه می خوابند و تعداد گرسنگان جهان رو به افزایش است.
عبدالله دوم، اردن را پلی برای همکاری منطقه ای، پاسخ به بحران های جهانی و اقدام بشردوستانه عنوان و تصریح کرد: برای دهه‌های متمادی، بحران و درگیری با نام خاورمیانه عجین بوده است اما امیدواریم که با همکاریT این منطقه را به نمونه ای از همبستگی در جهان تبدیل کنیم.
وی خواستار مشارکت دادن مردم فلسطین در پروژه های منطقه ای شد و افزود: اگر فلسطینی ها را از پروژه‌های منطقه‌ای حذف کنیم هر تلاشی برای صلح بی‌فایده خواهد بود.
شاه اردن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار رای این مجمع به تمدید ماموریت آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» در فلسطین و حمایت از پناهجویان فلسطینی شد.
عبدالله دوم تصریح کرد: جامعه بین‌الملل باید حق تعیین سرنوشت و حق برخورداری از بهداشت، آموزش و دیگر نیازهای حیاتی زندگی را برای آوارگان فلسطینی تضمین کند.

پربیننده ترین خبرها