روسیه از یورو ۲۰۲۴ کنار گذاشته شد

روسیه از یورو ۲۰۲۴ کنار گذاشته شد
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 20:20

اتحادیه فوتبال روسیه در اطلاعیه‌ای از کنار گذاشته شدن تیم ملی مردان این کشور از رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا خبر داد.

العالم_اروپا

اتحادیه فوتبال روسیه در بیانیه‌ای که در تارنمای این نهاد فوتبال منتشر شده، نوشت: تیم ملی فوتبال روسیه در قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا که ۹ اکتبر(۱۷ مهرماه) در فرانکفورت برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده که اتحادیه فوتبال روسیه نسبت به محرومیت‌های اعمال‌شده علیه مسکو توسط یوفا و فیفا، اعتراض کرده و این شکایت در مرحله ابتدایی از سوی دادگاه عالی ورزش(کاس) رد شده است.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک از تمامی رقابت‌های بین‌المللی تحت مدیریت یوفا و فیفا محروم شدند.

این تحریم‌ها بدان معنا بود که روسیه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که حدود دو ماه تا آغاز آن باقی‌مانده، کنار گذاشته شد. یوفا از آن زمان محرومیت روسیه را تا فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تمدید کرده بود.

این بیانیه در حالی منتشر شده که پیش‌تر، مقامات اتحادیه فوتبال اوکراین، مدعی شدند که از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روسیه را از جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا محروم خواهد کرد.

آندری پاولکو، رئیس اتحادیه فوتبال اوکراین، در پستی در فضای مجازی مدعی شده بود: تورنمنتی در کار نیست که روسیه خود را برای آن آماده کند. آنها دست کم تا سال ۲۰۲۴ نمی‌توانند در تورنمنت‌های بین‌المللی حضور داشته باشند.

جام ملت‌های اروپا قرار است از ۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای ۲۰۲۴(۲۵خرداد تا ۲۴ تیر ۱۴۰۳) به میزبانی ۱۰ شهر آلمان برگزار شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها