سخنگوی یونیفل: اسرائیل فعالیت ما در لبنان را تضعیف می‌کند

سخنگوی یونیفل: اسرائیل فعالیت ما در لبنان را تضعیف می‌کند
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 07:24

سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در جنوب لبنان سه‌شنبه شب تصریح کرد: اسرائیل هر روز حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند و این مسئله اقدامات ما را تضعیف و تنش‌ها را تشدید می‌کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«آندره تننتی» سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در جنوب لبنان گفت که تعدی‌های رژیم صهیونیستی در روستای الغجر که همچنان تحت اشغال این رژیم است، ادامه دارد.

سخنگوی نیروهای یونیفل تأکید کرد که اسرائیل بایستی از منطقه شمالی روستای الغجر بیرون رود.

وی همچنین وجود هرگونه تغییر در اختیارات و اقدامات نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در جنوب لبنان را رد کرد.

سخنگوی یونیفل در لبنان افزود: از سال ۲۰۰۶ تاکنون با هماهنگی ارتش لبنان عملیات‌های میدانی را انجام می‌دهیم و این کار همچنان ادامه خواهد داشت.

تننتی ادامه داد: همچنین ما برخی مأموریت‌ها را بدون حضور ارتش لبنان انجام می‌دهیم که این مسأله تازگی ندارد و از سال ۲۰۰۶ وجود داشته و چیزی تغییر نکرده است.

شورای امنیت در قطعنامه ۲۵۹۱ خود برای نخستین بار بار از یونیفل خواست تدابیر موقت و ویژه ای را برای حمایت از نیروهای مسلح لبنان مانند غذا، سوخت و دارو و نیز حمایت لجستیکی برای مدت ۶ ماه اتخاذ کند.

به گزارش ایرنا، قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در ۱۱ اوت سال ۲۰۰۶ میلادی (۲۰ مرداد ۱۳۸۵) با هدف پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شد که بر اساس آن میان لبنان و رژیم صهیونیستی آتش بس و توقف عملیات تجاوزکارانه اعلام شد.

این قطعنامه از تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده مرزهای بین‌المللی حمایت می‌کند اما تاکنون بارها از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی و استفاده از فضای لبنان برای حملات موشکی و هوایی ارتش این رژیم به سوریه، نقض شده است.

نیروهای صلح بان سازمان ملل (یونیفل) از سال ۱۹۷۸ در جنوب لبنان وظیفه برقراری آرامش و نظارت بر عملیات آتش بس و صلح بین لبنان و رژیم صهیونیستی را بر عهده دارند .

پربیننده ترین خبرها