خبرنگار العالم گزارش داد؛

پیچیدگی بحران سیاسی در تونس

چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 11:08

دادستانی تونس ساعاتی پس از بازجویی از “علی العریض” معاون رئیس جنبش النهضه در ارتباط با پرونده “اعزام تروریست به کانون‌های بحران“، تصمیم به بازداشت او گرفت.

العالم- تونس

به گزارش العالم، در داخل ساختمان یگان ملی تحقیقات درباره جنایات تروریسم، در پایتخت تونس، تحقیقات از برخی رهبران رده اول جنبش اسلامی النهضه ادامه دارد؛ علی العریض، معاون رئیس این جنبش بازداشت، و تحقیقات از الحبیب اللوز آغاز شده است. سپس راشد الغنوشی رئیس النهضه نیز مورد بازجویی قرار گرفت. این در حالی‌ است که تیم دفاع، از شرایط تحقیق انتقاد و آن را نوعی شکنجه قلمداد می‌کنند.

رضا بلحاج عضو تیم دفاع، در گفت‌وگو با شبکه العالم، به بازجویی از راشد الغنوشی اشاره کرد و اظهار داشت که هدف از این اقدام، شکنجه دادن او و تلاش برای توهین به او در مقابل افکار عمومی جهان است.

در حالی‌که تعدادی از هواداران النهضه در مقابل مقر یگان ملی تحقیقات درباره جنایات تروریسم حاضر شده‌اند، فهرست افراد تحت تعقیب برای تحقیق در پرونده مذکور ده‌ها نفر را شامل می‌شود و بدیهی است که این پرونده بازتاب‌هایی را در صحنه سیاسی تونس داشته است.

در سایه این تحولات، بر گستره تحریم انتخابات آتی پارلمانی افزوده شده است و بسیاری از احزاب به تحریم این انتخابات روی آورده‌اند از جمله احزاب جریان دموکراسی، الجمهوری، التکتل، کارگران و القطب.

پیچیدگی اوضاع سیاسی مستقیماً بر شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور تأثیر می‌گذارد و باز شدن پرونده اعزام تروریست به کانون‌های بحران، در شرایطی که این کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی آماده می شود، میزان تنش در عرصه سیاسی تونس را به حداکثر می‌رساند.

پربیننده ترین خبرها