شویگو: با تمام غرب در جنگیم/ 300 هزار نیروی جدید به خدمت فراخوانده شدند

شویگو: با تمام غرب در جنگیم/ 300 هزار نیروی جدید به خدمت فراخوانده شدند
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 11:52

وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی در خصوص فرمان جدید پوتین درباره عملیات در اوکراین گفت ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره فراخوانده می‌شوند که تقریباً یک درصد منابع موجود است.

العالم - اروپا

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی بعد از سخنرانی «ولادیمیر پوتین» گفت: غرب در حجم عظیمی سلاح، برای اوکراین تامین می‌کند و افزود: «ما نه با اوکراین، بلکه با تمام غرب در جنگ هستیم».

به گفته وی، ۷۰ ماهواره نظامی و بیش از ۲۰۰ ماهواره غیرنظامی و کل اتحاد ناتو در راستای منافع کی‌یف عمل می‌کنند.

شویگو اظهار داشت اوکراین به شکلی فزاینده از سلاح‌های غربی برای حمله به غیرنظامیان استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر دفاع روسیه ضمن بیان این که اوکراین حدود ۳۰۰ هزار نفر را بسیج کرد اما تاکنون نیمی از ارتش خود را از دست داده، افزود: شمار تلفات نظامی اوکراین به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد که شامل ۶۱ هزار و ۲۰۷ کشته و ۴۹ هزار و ۳۶۸ زخمی می‌شود.

وی در ادامه گفت: روسیه هم در مجموع از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین پنج هزار و ۹۳۷ نیروی مسلح خود را از دست داده است.

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، او در ادامه در خصوص بسیج بخشی از نیروهای روسیه که رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد، توضیح داد: ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره فراخوانده می‌شوند که تقریباً یک درصد منابع بسیج موجود است.

شویگو در سخنان خود خطاب به مردم روسیه توضیح داد خدمت اجباری بر دانش‌آموزان تاثیری نخواهد داشت و فقط مربوط به کسانی است که نیروی ذخیره ارتش یا دارای تخصص و تجربه لازم هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها