میقاتی در دیدار با بلینکن: پرونده ترسیم مرزها شاهد پیشرفت بزرگی است

میقاتی در دیدار با بلینکن: پرونده ترسیم مرزها شاهد پیشرفت بزرگی است
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 12:49

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک تصریح کرد که پرونده ترسیم مرزها با رژیم صهیونیستی شاهد پیشرفت بزرگی است.

العالم - لبنان

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد لبنان تصریح کرد که پروند ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و فلسطین اشغالی شاهد پیشرفت بزرگی است.

به نوشته وبگاه «الجدید»، وی در خصوص دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در حضور «آموس هوچشتاین» میانجیگر آمریکایی در نیویورک، گفت: «همه پرونده‌ها ارائه شد و بر ضرورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید ویژه شد و ما به حمایت لبنان از سوی همه طرف‌ها، امیدوار بودیم».

وی افزود: «ما در مورد مسائل مربوط به آوارگان سوری و توافق با صندوق بین‌المللی پول و برق به ویژه پرونده آموزش گفت‌و‌گو و تاکید کردیم که پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی شاهد پیشرفت‌های زیادی است».

بر اساس این گزارش، بلینکن نیز به نوبه خوب گفت: دیدار با میقاتی مثمر ثمر بود و طی آن، ضرورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان مناسب و اجرای اصلاحات برای حمایت از مردم لبنان مورد بررسی قرار گرفت. ایالات متحده به همکاری با لبنان برای تحقق صلح ادامه خواهد داد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز دوشنبه پیش در گفت‌وگو با «جوانا ورونیکا» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در کاخ بعبدا گفت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، در مراحل پایانی خود قرار دارد و در آن، حقوق لبنان در حفاری برای گاز و نفت در میادین معین و در منطقه ویژه اقتصادی، تضمین می‌شود.

وی افزود: تماس با آموس هوچشتاین میانجی آمریکایی بر سر جزئیات فنی مربوط به فرآیند ترسیم مرزها، همچنان ادامه دارد.

عون ابراز امیدواری کرد که حفاری در این میادین، باعث شود که بار دیگر اقتصاد لبنان به پا خیزد؛ اقتصادی که طی سالهای گذشته، به شدت آسیب دیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها