رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی را در زمان "عیدهای یهودی" منطقه بسته نظامی اعلام کرد

رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی را در زمان
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 14:51

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد که این رژیم قصد دارد در زمان برگزاری 3 عید یهودی بزرگ – که از اواخر هفته جاری تا اواسط اکتبر ادامه دارد – کرانه باختری و غزه را منطقه بسته نظامی اعلام کند.

العالم - فلسطین اشغالی

در این مدت هیچ فلسطینی حق ندارد از کرانه باختری یا غزه وارد اراضی اشغالی شود.

این سه عید عبارتند از : عید سال نوی یهودی موسوم به "روش هاشنا" – که از 25 تا 27 سپتامبر جاری ادامه دارد- و عید غفران موسوم به "عید کیپور" – که 4 تا 5 اکتبر است- و عید العرش یا "سوکوت" – که از 9 تا 10 اکتبر ادامه دارد -.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که در این مدت اجازه رفت و آمد به جز در موارد اضطراری و درمانی و انسانی داده نخواهد شد.

این رژیم هر سال در این زمان، چنین تدابیری را اتخاذ می کند. به تازگی رسانه های محلی اعلام کرده اند که نیروهای امنیتی این رژیم گزارش هایی درباره احتمال وقوع ده ها مورد حمله در زمان برگزاری این عیدها را دریافت کرده است.

از اواخر مارس گذشته در حملات فلسطینی ها، 19 "اسرائیلی" در داخل اراضی اشغالی و کرانه باختری به هلاکت رسیده اند که برخی از آنها عرب هایی اسرائیلی هستند. همچنین در این حملات 3 تن از مهاجمان هم به شهادت رسیده اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حملات، تجاوزات نظامی خود را در کرانه باختری شدت داده اند. در این حملات 45 فلسطینی از جمله تعدادی از فعالان و غیر نظامیان به شهادت رسیده اند.

دیروز سه شنبه در درگیری های شدید در نابلس در کرانه باختری و در جریان بازداشت دو تن از اعضای جنبش حماس توسط مأموران تشکیلات خودگردان، یک رهگذر کشته شد.

به رغم اختلافات مداوم چندین ساله بین فتح و حماس، به ندرت دو طرف در کرانه باختری با هم درگیر شده اند.

یاییر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر ضرورت توقف آنچه که وی تروریسم نامیده بود، در زمان برگزاری عیدهای یهودی تأکید کرده بود.

پربیننده ترین خبرها