هزاران نفر در بلژیک در اعتراض به بهای بالای حامل‌های انرژی تظاهرات کردند

هزاران نفر در بلژیک در اعتراض به بهای بالای حامل‌های انرژی تظاهرات کردند
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 19:04

بر اساس نظرسنجی‌ها، 64 درصد از مردم بلژیک نگرانند ممکن است نتوانند قبوض برق و گاز خود را بپردازند.

العالم_اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، هزاران نفر روز چهارشنبه در بروکسل - پایتخت بلژیک - برای «روز ملی اقدام» در اعتراض به افزایش سرسام‌آور بهای برق، گاز طبیعی و مواد غذایی و جلب توجه به افزایش شدید هزینه‌های زندگی تجمع کردند.

اتحادیه های کارگری و پلیس شهر گفتند که حدود 10 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. مردم از سراسر کشور گرد هم آمدند و بنرهایی با مضمون «زندگی بسیار گران است، ما اکنون راه حل می خواهیم» و «همه چیز در حال افزایش است بجز دستمزد ما» یا پلاکاردهایی با شعار «قیمت ها را متوقف کنید، نه مردم» را حمل می کردند. ترافیک شهری و حمل و نقل عمومی نیز مختل شد.

نظرسنجی رسانه‌های بلژیکی در این هفته نشان داد 64 درصد از افراد مورد پرسش نگران هستند که ممکن است نتوانند قبوض برق و گاز خود را که در سال گذشته بیش از دو برابر شده است، بپردازند.

همچنین 80 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که در حال حاضر تلاش می‌کنند. در مصرف انرژی و آب صرفه جویی کنند.

پاسکال کرائسو، یک معترض از بروکسل در این خصوص گفت: «وقتی به خرید می رویم، آنچه در سبد خرید است 20، 30 یورو یا دلار بیشتر یا حتی بالاتر - بسته به مغازه ای که به آن می روید، قیمت دارد.»

ماه گذشته، الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک هشدار داد که "پنج تا ده زمستان آینده دشوار خواهد بود" و بهای برق و گاز طبیعی به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

27 کشور عضو اتحادیه اروپا توافق کرده اند که مصرف گاز را به طور متوسط 15 درصد در زمستان امسال کاهش دهند و به ویژه کاهش تقاضا در ساعات اوج مصرف را هدف قرار دهند. وزرای انرژی اتحادیه اروپا هفته آینده برای بحث در مورد این بحران تشکیل جلسه خواهند داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها