زلال قرآن (1414)؛

آیا خداوند در قیامت گناهکاران را مواخذه و عقوبت می کند؟

آیا خداوند در قیامت گناهکاران را مواخذه و عقوبت می کند؟
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 20:31

العالم_زلال قرآن

آیات زیر:

1– آیات 102 و 103 سوره مبارکه هود با بیان:
« وَكَذَٰلِكَ أَخْذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَىٰ وَهِيَ ظَالِمَةٌ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ .إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِمَنْ خَافَ عَذَابَ الْآخِرَةِ ذَٰلِكَ يَوْمٌ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ وَذَٰلِكَ يَوْمٌ مَشْهُودٌ»
ترجمه: (و این گونه است مؤاخذه پروردگارت هرگاه بخواهد دیار ستمکاران را ویران کند، که انتقام و مؤاخذه خدا بسیار دردناک و شدید است. همانا در این هلاک بدکاران آیت و عبرتی است بر آن کس که از عذاب روز محشر بترسد که روز محشر روزی است که همه خلق را در آن جمع آورند و آن روز، روز حضور همگان در محضر الهی است).

2– آیات 11 و 12 سوره آل عمران:
« كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا فَأَخَذَهُمُ اللَّـهُ بِذُنُوبِهِمْ وَاللَّـهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ .قُلْ لِلَّذِينَ كَفَرُوا سَتُغْلَبُونَ وَتُحْشَرُونَ إِلَىٰ جَهَنَّمَ وَبِئْسَ الْمِهَادُ»
ترجمه: (این گروه هم به مانند فرعونیان و پیشینیان (کافر کیش)، آیات ما را تکذیب کردند، خدا هم آنها را به کیفر گناهانشان مجازات کرد و خدا بدکاران را سخت به کیفر رساند. بگو به آنان که کافر شدند که به زودی مغلوب شوید و به جهنّم محشور گردید که بسیار بد جایگاهی است).

مُبیّن این حقیقت اند که حق تعالی مرتکبین گناه و معصیت و تَعدّی کنندگان از حدود الهی و کسانی که خدا و رسول او را نافرمانی کنند، هم در دنیا و آخرت مورد مواخذه و عقوبت قرار می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها