بایدن: جنگ اوکراین ناامنی غذایی را بدتر می کند و تنها روسیه می تواند به آن پایان دهد/ اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد!

بایدن: جنگ اوکراین ناامنی غذایی را بدتر می کند و تنها روسیه می تواند به آن پایان دهد/ اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد!
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 20:11

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به موضوعات مختلفی اشاره کرد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل روسیه را مستقیماً مقصر بحران جهانی غذا دانست و این کشور را متهم کرد در بحبوحه جنگ در اوکراین درباره تحریم‌های غرب دروغ می‌گوید.

بایدن مدعی شد: «روسیه ... در حال دروغ گفتن است و می کوشد تقصیر بحران - بحران غذایی - را به گردن تحریم های تحمیل شده توسط بسیاری در جهان به دلیل تجاوز به اوکراین بیاندازد. بنابراین اجازه دهید در مورد چیزی کاملاً واضح بگویم: تحریم های ما به صراحت به روسیه اجازه صادرات غذا و کود را می دهد. هیچکس روسیه را تهدید نکرده است.»

بایدن افزود: «این جنگ روسیه است که ناامنی غذایی را بدتر می‌کند و تنها روسیه می‌تواند به آن پایان دهد.»

رئیس جمهور آمریکا از سازمان ملل به دلیل کمک به میانجی‌گری برای توافق صادرات غلات اوکراین و روسیه تمجید کرد و تمدید آن را خواستار شد.

بایدن گفت که 193 میلیون نفر در سراسر جهان با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند که «یک جهش 40 میلیونی در یک سال» محسوب می‌شود.

وی همچنین از حمایت 2.9 میلیارد دلاری ایالات متحده برای کمک های بشردوستانه و غذایی خبر داد.

بایدن همچنین موضع خود را تکرار کرد که ایالات متحده اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

وی مدعی شد: «در حالی که ایالات متحده برای بازگشت متقابل به برنامه جامع اقدام مشترک در صورتی که ایران به تعهدات خود عمل کند، آماده است، واضح است: ما اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت آمریکا در کنار مردم ایران می‌ایستد!

پربیننده ترین خبرها