مقام یمنی: نیروهای مسلح ما آماده نبردهای گسترده‌تر هستند

مقام یمنی: نیروهای مسلح ما آماده نبردهای گسترده‌تر هستند
پنج‌شنبه 31 شهريور 1401 - 06:31

معاون نخست‌وزیر در امور امنیتی و دفاعی دولت نجات ملی یمن چهارشنبه شب در واکنش به رژه بزرگ نظامی که در صنعا برگزار شد، تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن امروز آماده نبردهای گسترده‌تر هستند.

العالم - یمن

به گزارش المسیره، سپهبد «جلال الرویشان» افزود: سلاح‌های ما موازنه وحشت با دشمن را محقق ساخته و امنیت امروز یمن عاملی تأثیرگذار در امنیت منطقه و بین المللی است.

وی گفت: ما با متجاوزانی روبرو هستیم که فقط زبان زور را می‌فهمند و سطح بازدارندگی که نیروهای ما به آن رسیده‌اند برای توقف تجاوز و پایان محاصره کافی است و ارتش ما امروز با برگزاری رژه بر آمادگی خود برای دفاع از یمن به عنوان یک حق مشروع تأکید کرد.

الرویشان در ادامه با بیان اینکه یمن تضمین کننده امنیت دریانوردی و تنگه‌های دریایی است و ما علاقمند به برقراری امنیت در دریای سرخ هستیم، تاکید کرد: تنها یمنی‌ها مشکل یمن را حل می‌کنند و تاریخ تائید می‌کند که مردم یمن متجاوزان و اشغالگران را نمی‌پذیرند.

معاون نخست وزیر در امور امنیتی و دفاعی یمن همچنین گفت که پس از ۸ سال تجاوز و محاصره ناعادلانه ما از طریق این رژه‌ نظامی می‌گوئیم که برای دفاع از کشور خود در بالاترین سطوح حضور داریم و با تمام توان به دفاع از میهن و مردم ادامه می‌دهیم و این پیام رژه‌های نظامی امروز بود.

ارتش یمن روز چهارشنبه به مناسبت سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر با رونمایی از موشک‌های جدید، خط و نشان تازه‌ای برای ائتلاف متجاوز سعودی کشید.

موشک‌های دوربرد رونمایی شده شامل موشک‌های "حاطم"، "معراج"، "فلق"، "کرار" و "قدس ۳" و چند موشک دریایی و هوایی هستند.

در سال ۲۰۱۴ ( ۱۳۹۳)، مردم یمن به دلیل بی ‌کفایتی دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در اداره امور کشور، دست به یک سلسله اعتراضات زدند که در نهایت در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۹۳)، با همراهی جنبش انصار الله وارد شهر صنعا شدند و با در دست گرفتن قدرت منصور هادی را برکنار کردند.

اما عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند ولی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها