نزیه منصور در گفتگو با العالم: بایدن قاتل خاشقچی را در آغوش می گیرد و علیه ایران صحبت می کند/ تلاش‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی راه به جایی نخواهد برد/ آمریکا علیه مردم ایران عملیات انتحاری انجام داده است/ واشنگتن یقین دارد که تغییر نظام ایران محال است

نزیه منصور در گفتگو با العالم: بایدن قاتل خاشقچی را در آغوش می گیرد و علیه ایران صحبت می کند/ تلاش‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی راه به جایی نخواهد برد/ آمریکا علیه مردم ایران عملیات انتحاری انجام داده است/ واشنگتن یقین دارد که تغییر نظام ایران محال است
پنج‌شنبه 31 شهريور 1401 - 18:55

استاد حقوق بین‌الملل و نماینده سابق پارلمان لبنان با اشاره به واکنش رسانه‌های غربی و منطقه به حوادث ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرت و پیشرفت خود در تمام عرصه ها را به اثبات رساند. آنها می کوشند تا این چهره را مخدوش سازند.

العالم - ایران / سیاسی

در پی درگذشت مهسا امینی و علی‌رغم اینکه پلیس ایران با ارائه مستنداتی از این ماجرا هرگونه درگیری فیزیکی با ایشان را رد می‌کند تجمعاتی در برخی ازشهرهای ایران شکل گرفته و چند شب است استمرار یافته است؛ این درحالی است که مسئولین عالی‌رتبه نظام پیگیر ماجرا تا کشف کامل حقیقت هستند

نزیه منصور، استاد حقوق بین الملل در گفتگو با العالم با اشاره به این موضوع که همه مسئولان ایرانی بلافاصله پس از فوت مهسا امینی واکنش نشان داده و برای بررسی علت فوت وی دستور رسیدگی صادر کرده اند، اظهار داشت: آنچه اکنون در حال روی دادن است یک عملیات انتحاری به رهبری ایالات متحده است که قربانیان آن مردم ایران هستند، خواه از مخالفان یا از هواداران، این روند همه را می سوزاند اما تغییر نظام محال است.

2

آمریکا ناقض بزرگ حقوق بشر است

العالم: اصرار بر تجمعات علی‌رغم تاکید مسئولین ایرانی به پیگیری موضوع تا کشف کامل حقیقت چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟

نزیه منصور: متأسفانه دنیای امروز در جبهه‌ای قرار گرفته است که زیر سلطه آمریکاست و بیهوده تلاش می‌کند وجهه جمهوری اسلامی را که بیش از چهار دهه است که در مقابل تروریسم بین‌المللی ایستاده است، تخریب کند.

جنگ تحمیلی رژیم سابق عراق، تحریم‌ها و پرونده هسته‌ای همه و همه تلاش هایی بودند برای لطمه زدن به اعتبار جمهوری اسلامی ایران؛ با نگاهی به تک تک مراحل حمله به جمهوری اسلامی، می‌بینیم که همه آنها شکست خورده اند و چیزی جز برخی اتفاق‌های داخلی باقی نمانده که عناصر خائن و هم پیاله با آمریکا بتوانند از آن بهره‌برداری کنند.

هر روز در آمریکا جلوی چشم رسانه ها جنایاتی رخ می دهد که از جمله می توان به جنایات پلیس علیه سیاه پوستان و صاحبان اصلی آمریکا (سرخ پوستان) در اغلب ایالت های آمریکا اشاره کرد و این حقیقت بر کسی پوشیده نیست؛ اما متآسفانه هیچ یک از رسانه های غربی یا شرقی یا عربی یا حتی سازمان های حقوق بشری به این حقیقت اشاره‌ای نمی کنند.

قصد ندارم این دو را با هم مقایسه کنم، اما بدون مراجعه به قوانین و اصول حقوق بشر نمی توان یکسره این اتهام را مطرح کرد که مهسا امینی زیر شکنجه فوت کرده است.

این حکم نیاز به تحقیقات و نظر پزشکی قانونی دارد؛ باید دانست که وضعیت سلامت او قبل از وفات چگونه بوده است شاید بر اثر سکته قلبی یا مغزی بود و شاید دارو مصرف کرده است، احتمالات زیادی درباره علل فوت او وجود دارد.

گواه این مدعا هم این است که همه مسئولان ایرانی بلافاصله واکنش نشان داده و برای بررسی علت فوت مرحوم مهسا امینی دستور رسیدگی صادر کرده اند.

در چند روز گذشته دیدیم که چطور پلیس عربستان به زنان در بیمارستان حمله کرد اما این همه هیاهوی در داخل و خارج و منطقه به راه نیفتاد.

اما در اینجا می بینیم که در برخی مناطق برخی عناصر افراطی بدون اینکه خود اعتقادی داشته باشند و البته به خاطر رشوه و حمایت مالی و سوء استفاده برخی رسانه ها با این رژیم ها همراه شده اند.

جمهوری اسلامی از یک بازیگر منطقه‌ای به یک بازیگر بین‌المللی تبدیل شده است

العالم: رسانه‌های معاند نظام ایران به شدت بر مساله ناامنی و نارضایتی در ایران تاکید می‌کنند اگر چه این رویکرد مساله جدیدی نیست اما تاکید بر این مطلب از سوی رسانه های معاند مساله را اینبار بسیار مشکوک‌تر از هر زمانی نشان می‌دهد؛ نظر شما چیست؟

نزیه منصور: جامعه غربی، به‌ویژه دولت آمریکا و رسانه‌های آنها در منطقه، دیروز که همزمان با سخنرانی بایدن، طوری تحلیل می کردند که انگار او قدیسی است که می‌خواهد همه بحران‌ها را حل کند!

اما رئیس‌جمهور آمریکا با تمام امکاناتی که در اختیار دارد، از اطلاعاتی که از طریق عوامل خود در تمام منطقه پخش می شود، از این ماجرای ساختگی و اختراعی سوء استفاده می کند و در مقابل آن همه مشکلات دنیا را فراموش کرده است و سراغ جمهوری اسلامی آمده است تا در مناطق مرزی که توسط عوامل آمریکا در منطقه و به ویژه رژیم بن سلمان تغذیه می شد را به نزاع و آشوب بکشانند.

بن سلمان خودش در دنیا پیشتاز است، پس قضیه خاشقجی که در داخل سفارت کشته شد به کجا رسید؟ این جنایت فجیع بدترین روش جنایت در دوران ما تلقی می شود. موضع دولت آمریکا نسبت به این جنایت چیست؟

دیروز، بایدن سر میز محمد بن سلمان، مهمان بود، بنابراین باید موضعگیری دوگانه غربی‌ها را در مورد این دو رویداد در نظر گرفت.

تحرکات مردم شبه جزیره عربستان به کجا رسید؟ سرانجام تظاهرات آنها چه شد؟ چند وقت پیش که بچه های زیر 18 بلکه زیر 14 سال این کشور (عربستان سعودی) اعدام شدند چه اتفاقی افتاد؟

پس از اینجا و با مقایسه واکنش های متفاوت می توان درک کرد که چه اتفاقی برای یک زن در جمهوری اسلامی افتاده است؟ فردی بر اثر بیماری و سرنوشتش فوت کرده است، یعنی بدون تحقیق و اطلاع از علل مرگ، نمی توان قضاوت کرد، باید در رسانه ها اعلام شود و طرفی که مرتکب این جنایت شده است مشخص شود تا پس از بررسی دقیق و مستند برپایه مدارک و مستندات، ثابت شود که فوت این زن جوان نتیجه دلیل یک، دو، سه و چهار ... است.

اما درمورد آنچه اتفاق افتاده، پرواضح است که این اتفاقات مربوط به گذشته است و برای شعله ورشدن تنها نیاز به یک کبریت دارند.

بلافاصله پس از تحریک برخی، چه در منطقه باشند و چه در خارج، یک عده آماده اند که بحران آفزینی کنند و آتش بزنند، زیرا آنها بحران های داخلی خود را دارند.

این که جمهوری اسلامی از یک نقش آفرین در سطح منطقه به یک نقش آفرین بین‌المللی تبدیل شده است مانند عضویت در شانگهای و مذاکرات و توافقاتی که با چین و روسیه انجام داد، باعث آزار آمریکایی ها و پیروان آنها در منطقه می شود.

این اتفاق در ایران نیز مانند دیگر حوادث مشابه می‌گذرد و نخواهند توانست چیزی به دست آورند، این موضوع خیلی زود به پایان می رسد، در این غوغای این طوفان، قانون‌شکنان، خارجی ها و کسانی که از این و آن پیروی می کنند، سودی نخواهند برد.

تلاش برای متوقف کردن جمهوری اسلامی بی فایده است

العالم: در این ماجرا به نظر می‌رسد هم اصل اسلام و آموزه‌های اسلامی و هم نظام جمهوری اسلامی هدف گرفته شده است؛ در این خصوص چه نگاهی دارید؟

نزیه منصور: آنها آشکارا دست به اقدامات تحریک آمیز زدند و در واقع گرفتار یک جرم مشهود شدند و مسئولیت آن بر عهده خودشان است.

جمهوری اسلامی ایران قدرت و پیشرفت خود در تمام عرصه ها را به اثبات رساند. آنها می کوشند تا این چهره را مخدوش سازند، در حالی که آنها انتخاب ملکه زیبایی مرغان را جشن می گیرند؛ جمهوری اسلامی ایران ارسال موشک به فضا و فروش پهپادهای ساخت داخل به روسیه و بستن قراردادهای نفت و گاز در سطح بین المللی و کمک به لبنان در زمینه سوخت به مدت ۶ ماه را جشن می گیرد.

بنابراین این خیزش جمهوری اسلامی ایران، آنها را ناخرسند می‌کند؛ از این رو به این جنایت‌ها روی آوردند، اما آنها ناتوان‌تر از آنند که بتوانند در این شرایط دستاوردی را محقق سازند

العالم: در دنیا یکی از وجوه متداول بیان خواسته‌ها و مطالبات، تظاهرات خیابانی است، ایران هم از این قاعده مستثنی نیست اما نحوه برخورد دنیای غرب و مخالفان ایران در منطقه با این مساله حکایت از آن دارد که پروژه ناکام براندازی حکومت ایران را این مجامع درقالب تجمعاتی ازاین دست پیگیری می‌کنند چرا؟!

نزیه منصور: هدف قرار دادن دین اسلام به محض آنکه حکومت‌های سازشکار عادی سازی رسمی و عملی را آغاز کردند، شروع شد و از این نظر فرقی بین آنها نیست.

برخی حکومت‌ها عملاً روابط خود را با دشمن عادی سازی کردند بدون آنکه آن را طبق توافقات و معاهدات اعلام کنند و حکومت هایی هستند که روابط خود را طبق توافقات و معاهدات عادی سازی کردند.

هنگامی که ما خبر دیدارها بین سازشکاران و دشمن صهیونیستی را می شنویم که دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست و تلاش برای محو آن دسته از آیات قرآن که هزار و 440 سال از آن می گذرد و درباره یهود و بنی اسرائیل سخن می گویند، کسانی که عامل گرفتاری ها و جنایاتی هستند که در منطقه روی داده است و حفظ صهیونیسم جهانی که همچون کانون بحران در منطقه کاشته شده و امت مسلمان را شقه شقه کرده است، من بعید نمی دانم که دین اسلام را هدف قرار دهد.

این، وحدت اسلامی است که سرنوشت همه این سازمان های بین المللی را تهدید می کند، سازمان هایی که به ایالات متحده آمریکا آنها را رهبری می کند.

هنگامی که ما از چنین وحدت اسلامی برخوردار باشیم در حالی که جمعیت مسلمانان از یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر فراتر می رود که یک پنجم جمعیت جهان را تشکیل می دهد و با توجه به برخورداری آنان از انرژی، گاز، نفت و توانایی های انسانی و کشاورزی، یعنی اگر این ملت متحد باشد، جهان چگونه خواهد شد.

اگر حکومت اسلامی آن گونه که در جمهوری اسلامی ایران است، حکمفرما شود، چه کسی بر جهان مسلط خواهد شد؟ آری طبیعی است که این همه به دین اسلام حمله و آن را تخریب کنند و آن را دینی تروریستی بدانند که تشویق به کشتار می کند زیرا اسلام همه فرهنگ ها و تمدن هایی را تهدید می کند، که مروج فساد و همجنسگرایی و دین ستیزی هستند.

همه این تلاش ها به منظور تخریب اسلام و معرفی آن به عنوان دینی عقب مانده و کنار گذاشتن آن است. آنها اسلام را به عنوان دینی معرفی می کنند که از فرهنگی برخوردار نیست و مشکلات امت مسلمان و همچنین عرب ها را به سبب عقب ماندگی آن می دانند. این در حالی است که اسلام چنین نیست بلکه برخی که خود را رهبران دین می دانند، چهره آن را تخریب کرده اند. آنان باعث شده اند تا غرب و به طور مشخص آمریکا از این مسئله سوء استفاده کند و امکانات نظامی و رسانه ای خود و حتی سازمان های بین المللی و در رأس آنها سازمان ملل متحد، شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل، بانک بین المللی و صندوق بین المللی پول را برای حمله به اسلام به کار گیرد.

در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران دیگر پلیس خلیج فارس نیست بلکه ژنرال و فرمانده منطقه و به عنوان شریکی در همه تصمیم گیری ها در سطح جهان است. بر همین اساس طبیعی است که آمریکا و حکومت هایی که دنباله رو آن هستند، ضد جمهوری اسلامی ایران عمل کنند زیرا تا زمانی که ایران پیشرفت کند و رهبری محوری طولانی و بزرگ را هم در این منطقه و هم در دیگر مناطق برعهده گیرد، امکان ندارد اوضاع آنگونه که آمریکا می خواهد، پیش برود.

تاثیر جمهوری اسلامی ایران را می توان بر ملت های یمن، عراق، لبنان، سوریه و فلسطین مشاهده کرد و گویی انقلاب فلسطین از نو آغاز شده است. در حالی که توافق نامه های کمپ دیوید، اسلو و وادی عربه هیچ کدام فایده ای برای فلسطین نداشتند، جمهوری اسلامی ایران توانست قضیه فلسطین را از نو احیا کند حتی برای کسانی که داخل سرزمین های سال 1948 به دنیا آمده اند.

آری این به برکت اسلام است که توانست مقاومت اسلامی را در لبنان زنده کند تا زمین های خود را باز پس گیرد و هم اکنون این ملت فلسطین است از جنبش حماس گرفته تا جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه های فلسطینی که در برابر نقشه های رژیم صهیونیستی ایستاده اند.

جو بایدن روز گذشته از دو کشور فلسطینی و صهیونیستی سخن گفت و این در حالی است که از دیدگاه اسرائیل محال است کشور فلسطین ایجاد شود. با این حال ما امروزه شاهد انقلابی در فلسطین هستیم که جوانان و حتی افراد مسن فلسطینی سردمدار آن هستند، انقلابی که برگرفته از دین اسلام است. بر همین اساس طبیعی است که ما شاهد هجمه به اسلام و اسلام ستیزی باشیم و این در حالی است که همه دین ها از ظهور منجی سخن گفته اند و در این میان مسلمانان منتظر امام مهدی عجل الله فرجه الشریف هستند.

حوادث ایران مانند ابری گذراست

العالم: در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای بدلیل زیاده خواهی‌های آمریکا در بن‌بست قرار گرفته و در شرایطی که رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل به سر می‌برد آیا اصرار بر به خشونت کشاندن این تجمعات و تخریب اموال عمومی و ناراضی نشان دادن همه مردم ایران از اوضاع در قالب بعدی از ابعاد جنگ نرم و البته جدید علیه ایران اسلامی نیست؟

نزیه منصور: هدف آمریکا ایجاد شورش و تخریب زیرساخت‌هاست تا اینگونه وانمود شود که جمهوری اسلامی ایران کشوری است که از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی‌های عمومی برخوردار نیست، چرا که کاخ سفید در زمینه وادار کردن ایران به تسلیم در گفت‌وگوهای هسته‌ای و سایر عرصه‌ها با شکست مواجه شده است، روز گذشته رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تریبون سازمان ملل متحد عکس سردار سلیمانی را برافراشت، آمریکا و سایرین انتظار نداشتند که چنین اقدامی انجام شود.

آنهم تصویر شخصی که تروریسم را در سوریه، عراق، فلسطین، یمن و مناطق دیگر جهان شکست داد و توانست به دستاوردهای بزرگی دست یابد.

بله، طبیعی است که دشمن فشار می آورد تا جمهوری اسلامی را آنقدر تحت فشار قرار دهد تا موضع خود را پس بگیرد و در پرونده هسته ای ضمانت نخواهد اما واقعیت آن است که این آمریکا و اسرائیل هستند که به امضای این توافق نیازمندند، زیرا در صورت عدم بازگشت به توافق، ایران به پیشرفت فنی ادامه خواهد داد و به جای غنی سازی در سطح زیر 20 درصد، این میزان را به بیش از 60 درصد افزایش خواهد داد.

این پیشرفت باعث افزایش نگرانی آمریکا، اسرائیل و رژیم هایی می شود که در بلوک آمریکا هستند، به ویژه پس از ناکامی آنها در توطئه هایشان علیه ایران و اینکه نتوانستند با سوء استفاده از اقوام و ادیان متعدد، ایران را تجزیه کنند.

جمهوری اسلامی ایران یک میلیون و هفتصد هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای اقوام مختلف بوده و مانند قاره ای مستقل است، به همین دلیل ایران می تواند یکپارچه باقی بماند و مردم آن نیز اعم از گروه‌ها، اقوام و ادیان در لوای پرچم حکومتی که باثبات ترین کشور جهان است، یکپارچه باقی خواهند ماند.

دیروز ترامپ و دار و دسته اش وارد کنگره شدند و پس از مدتی رفتند، لذا حوادث ایران نیز مانند ابری گذراست. البته دشمن به تحریک مردم ایران و سوء استفاده از گروه های افراطی ادامه خواهند داد اما نظام سیاسی ایران موفقیت خود را ثابت کرده و چالش های مختلف را پشت سر گذاشته است، کشوری مانند ایران در ابتدای انقلاب 25 میلیون جمعیت داشت و حالا 90 میلیون جمعیت دارد. ایران در تمام سطوح اعم از علمی و حتی جمعیتی پیشرفت داشته است.

حتی آمریکا نیز در 40 سال گذشته در سطوح جمعیتی، زیربنایی و پیشرفت علمی چنین پیشرفتی نداشته است، هیچ کشوری مانند ایران اگر 40 سال محاصره و جنگ را مشاهده می کرد، نمی توانست دوام بیاورد و به آمریکا و دیگران نه بگوید.

العالم: صرفنظر از آن دسته از افرادی که مطالبات دمکراتیک خود را در قالب برگزاری تجمعات پی می‌گیرند؛ غرب با افرادی که درصدد ماهیگیری از آب گل آلوده هستند، اغتشاش افرینی می‌کنند، مخل نظم می‌شوند و به اموال عمومی آسیب میزنند چه برخوردی میکند؟

نزیه منصور: غرب نه دموکراتیک است و نه حقوق بشر را رعایت می کند، پیشتر مشابه این اعتراضات را در فرانسه، بلژیک و بسیاری از کشورهای جهان دیده ایم.

مکان و اموال عمومی در معرض آتش گرفت و .... اما برعکس برای آنچه اکنون در اوکراین اتفاق می افتد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا وارد قضیه شد.

مانع تظاهرات برای اعتراض به قضیه اوکراین می شوند. تظاهراتی که اروپایی ها، تمام جهان و مشکلات انرژی و مواد غذایی تحمیل شده بر جهان را هدف قرار دهد ممنوع است.

این در حالی است که خیابان های کشورهای غربی باید در وهله اول به علت تحت تأثیر قرارگرفتن از اوضاع اوکراین اعم از کمبود مواد غذایی، به ویژه گندم و جو و غیره، شاهد اعتراض باشد.

همین امر در مورد انرژی نیز صادق است که قیمت آن در همه موارد 30 درصد افزایش یافته است و در زمستان با بحران مواجه هواهند بود.

تظاهرات، دموکراسی، حقوق بشر، تظاهرات برای مردم فلسطین و یمن کجاست؟

مردم دموکراتیک، در غرب و در ایالات متحده، با توجه به شرایط مردم سوریه، و لبنانی‌هایی که در دریاها غرق می‌شوند، کجا هستند؟

مردم ونزوئلا، آمریکای لاتین، و حتی خیابان های آمریکا و در حومه شهرهای آن چگونه زندگی می کنند؟

آیا رسانه هایی وجود دارند که این رسوایی ها و جنایات علیه انسان ها را منتقل کنند یا فقط با شعار و تیترزدن،با وجود در اختیار داشتن امکانات مالی و رسانه ای تنها موضوعات دلخواه را برجسته می کنند؟

نهادهای بین المللی فقط به موضوعات دلخواهشان نور می تابانند و از دیگر موضوعات غفلت می کنند؛ مثلا دموکراسی را برجسته می کنند، دروغی به این بزرگ می گویند. این دموکراسی غربی، دروغین است و تنها برای خدمت به منافع مالی و نظامی کشورهای ظالم تصمیم گیرنده در سطح بین المللی و جهانی است.

آمریکا یقین دارد که تغییر نظام محال است

العالم: بنظر میرسد همچون موارد گذشته جماعت اغتشاشگر هدایت شده از خارج ایران و یا تحت امر مخالفین نظام ایرانی از هیچ کوششی برای تصعید امور با هدف براندازی نظام کوتاهی نمکنند و در این میان آنچه برای ایشان هیچ ارزشی ندارد جان انسانهای بیگناه است؛ بر این مبنا در این دوره نیز همچون دوره های گذشته پروژه موسوم به "کشته سازی"درصدر توجهات اغتشاشگران قراردارد؛ در خصوص تعقیب این هدف از سوی اغتشاشگران و البته هدایت کنندگان ایشان لطفا توضیح بفرمایید.

نزیه منصور: آنچه اکنون در حال روی دادن است یک عملیات انتحاری به رهبری ایالات متحده است که قربانیان آن مردم ایران هستند، خواه از مخالفان یا از هواداران، این روند همه را می سوزاند اما تغییر نظام محال است.

آمریکا یقین دارد که تغییر نظام محال است و هیچ دستاوردی در این زمینه نمی تواند کسب کند، شاید بتواند این جا و آنجا آشوب ایجاد کند اما نمی تواند دستاوردی را برای خود محقق کند و مانع پیشرفت توانمندی های جمهوری اسلامی ایران شود چرا که ایران قدرت و پیشرفت خود را در منطقه و جهان ثابت کرده است، به همین دلیل آمریکا با اندکی پول از آشوبگران سوء استفاده می کند.

البته این پول آمریکایی نیست، بلکه پول رژیم هایی است که خود را به شیطان بزرگ فروخته اند و نقش شیطان کوچک را در منطقه بازی می کنند و از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی های عمومی به دور هستند، این رژیمها هستند که پول می پردازند اما در واقع با این اقدام خودکشی می کنند. هدف از این اقدامات، سوء استفاده و فشار بر ایران برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و وادار کردن تهران به عدول از شروطش در گفت و گوهای هسته ای و دست برداشتن از حمایت از جنبش های مقاومت در منطقه و جهان است.

هدف دیگر دشمن فشار بر روسیه و چین، جدا کردن آنان از ایران، مشغول کردن تهران به مسائل داخلی، باز نشدن دربهای جامعه جهانی به روی تهران و جلوگیری از نفوذ گسترده ایران در جهان است. اما این کوته فکرها باید بدانند سرنگونی نظام ایران محال است.

رویدادهای ایران موقت است و هدف از آن فقط مشغول کردن ایران در سطوح امنیتی، نظامی و سیاسی است، به ویژه با به انتخابات میان دوره ای در آمریکا و تنش داخلی که رژیم صهیونیستی جریان دارد.

در حالی که اوضاع در جمهوری اسلامی طبق روال عادی پیش می رود، حتی در زمان جنگ تحمیلی رژیم سابق عراق علیه ایران، دمکراسی در ایران متوقف نشد و انتخابات بر اساس قوانین انجام می شد لذا اقدامات آمریکا در ایران، هرگز ایران را نمی ترساند. لذا حوادث اخیر خطری استراتژیک برای آینده ایران در سطوح پیشرفت یا اجرای سیاست دربهای باز در برابر جهان ایجاد نمی کند.

ایران همچنان حامی همه مستضعفان جهان باقی خواهد ماند

العالم: بعنوان کارشناس رسانه حتما این روزها رسانه های غربی-عبری و بویژه عربی با محوریت سعودی را تعقیب کرده اید برخورد این رسانه ها با مساله مهسا امینی را چطور ارزیابی میکنید

نزیه منصور: تاریخ غرب هیچگاه به حکومت هایی که تابع آن و به توصیه های سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی آن پایبند نبوده اند، روی خوش نشان نداده است. غرب و به ویژه پیمان ناتو به رهبری آمریکا همواره در پی ایجاد شراطی در بسیاری از کشورها و به طور مشخص در کوبا، مکزیک، برزیل و در کل قاره آمریکای لاتین هستند که حیاط خلوت آنها محسوب می شوند تا آنها را سرسپرده خود نگه دارند.

حال حساب کنید که با کشورهای آسیایی چه می کنند و بر همین اساس جنایت های غرب و به طور مشخص آمریکا حد و حساب ندارد.

آنگاه که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد و نیز آنگاه که با رؤسای کشورهای مختلف و به طور مشخص با رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد، عظمت جمهوری اسلامی را مشاهده کردیم و دیدیم رئیس جمهور فرانسه که شخص سوم در نظام غرب محسوب می شود، از ابراهیم رئیسی دعوت کرد که از کشورش دیدن کند. همه اینها نشان دهنده گشایش برای جمهوری اسلامی ایران است.

واقعیت این است که تلاش ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی راه به جایی نبرده است و ایران همچنان حامی همه مستضعفان جهان باقی خواهد ماند و به همین علت خاری در چشم آمریکا است هرچند این کشور با کمک هم پیمانانش در منطقه تا زمانی که محور مقاومت در همه زمینه ها رو به پیشرفت است، نخواهند توانست کاری انجام دهند.

پربیننده ترین خبرها