نماینده عراقی: به خاطر قتل زینب عصام، سفیر آمریکا باید احضار شود

نماینده عراقی: به خاطر قتل زینب عصام، سفیر آمریکا باید احضار شود
پنج‌شنبه 31 شهريور 1401 - 20:57

یک نماینده پارلمان عراق در پی قتل یک دختر نوجوان این کشور به ضرب گلوله نظامیان تروریست آمریکا، خواستار احضار سفیر این کشور شد.

العالم - عراق

احمد طه الربیعی نماینده پارلمان عراق به شدت از قتل «زینب عصام» دختر نوجوان عراقی توسط نظامیان تروریست آمریکا انتقاد کرد.

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از الربیعی گزارش داد، با وجود گذشت دو روز از کشته شدن عصام به ضرب گلوله نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه ویکتوریا در شمال غرب بغداد، ولی سفارت آمریکا هنوز به خاطر این اقدام غیر موجه، رسما عذرخواهی نکرده است.

وی با بیان اینکه قتل این دختر در نتیجه استفاده نظامیان آمریکایی از گلوله جنگی برای رزمایش در مناطق مسکونی بوده است، این مسئله را نشانه خطرناکی در بی احترامی به حاکمیت عراق و کم اهمیت دانستن خون مردم این کشور دانست.

این نماینده از دولت عراق خواست که اقدامات حقوقی مقتضی را برای مجازات عاملان این حادثه انجام دهد، سفیر آمریکا را احضار کند و یادداشت اعتراضی به او تحویل داده دهد تا اینکه از کنار این حادثه، ساده عبور نشود.

عصام که در مزرعه پدری خود حضور داشت، به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی کشته شد. مردم ساکن این منطقه در مورد کشته شدن وی توضیحاتی ارائه کردند و گفتند که این گلوله از یک اردوگاه آموزشی نظامی آمریکا در داخل فرودگاه بین‌المللی بغداد شلیک شد.

رسانه‌های محلی همچنین جزئیات بیشتری از این حادثه را به نقل از خانواده زینب دختر جوان عراقی منتشر کردند؛ یکی از آن‌ها به یک شبکه تلویزیونی محلی گفت: «گلوله‌ای که به بدن زینب اصابت کرد، از پشت سر آمده بود؛ جایی که یک میدان تیر نظامی داخل فرودگاه بین‌المللی بغداد و در نزدیکی روستای آن‌ها قرار دارد».

علاوه بر مطالبات و درخواست‌ها برای تحقیق در این پرونده، هشتگ #آمریکا_زینب را_کشت در شبکه‌های اجتماعی و توسط کاربران عرب‌زبان ترند شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها