برخی نکات درباره رژه بزرگ نیروهای مسلح یمن در صنعا

برخی نکات درباره رژه بزرگ نیروهای مسلح یمن در صنعا
پنج‌شنبه 31 شهريور 1401 - 20:07

نیروهای مسلح یمن روز گذشته رژه‌ای بسیار باشکوه در صنعا برگزار کردند که کارشناسان چند نکته را درباره آن بیان کردند.

العالم – یمن

براساس نظر ناظران، برگزاری درخشان رژه نظامی نشان از توسعه توان نیروهای مسلح یمن در آماده سازی و انجام رژه در مدت زمان بسیار کوتاه است.

رژه ای با این عظمت، بازدارندگی در برابر ائتلاف متجاوز نسبت به ارتکاب هرگونه حماقت در دوران آتش بس را با توجه به توانایی های عظیم نیروهای مسلح یمن در وارد کردن ضربات مهلک به دشمن را ثابت کرد.

این برجسته ‌ترین رژه نظامی در نوع خود است که در آن نیروهای مسلح یمن، تجهیزات و سلاح‌هایی را به نمایش گذاشتند که برای دفاع از میهن و مردم در برابر تجاوزات خارجی به کار گرفته شده و فقط برای نمایش نیست.

سلاح‌ها پس از رژه به مکان‌های خود بازگردانده شدند بدون اینکه هدف آتش ائتلاف واقع شوند، این به آن معنا است که برگزارکنندگان رژه نسبت به خطرات مطلع بودند اما از آن واهمه ای نداشتند.

تسلیحات به نمایش درآمده در رژه اعم از موشک، تسلیحات دریایی، هوایی و رزمی نشانه آن است که این فقط بخش اندکی از توانمندی تسلیحاتی عظیم یمن است، به همین دلیل دشمن دریافت وقتی رژه ای به این بزرگی برگزار شده است، نیروهای مسلح یمن در خفا، تسلیحات و اسرار بسیار گسترده ای دارد که فقط در زمان ضروری از آن استفاده خواهد نمود.

برگزاری رژه در یمن بدون وقوع مشکل امنیتی نشانه اعتماد به نفس، سیطره بر اوضاع و همبستگی جبهه داخلی و مدیریت عالی در زمینه برگزاری رژه و انتقال انواع سلاح و تجهیزات جنگی است.

حضور شیوخ قبایل در کنار افسران ارشد و ارکان نظام یمن در جایگاه، نشانه مشارکت آنان در جنگ با دشمن است، زیرا در کشورهای عربی رسم این است که در رژه، بر خلاف رژه یمن، جایگاه مملو از سفرا، کنسول ها و وابستگان نظامی خارجی باشد.

پربیننده ترین خبرها