دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور صربستان

دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور صربستان
پنج‌شنبه 31 شهريور 1401 - 22:07

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران بر حفاظت از مرزهای دوجانبه و بین‌المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها و جلوگیری از هرگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه تأکید کرد و لازمه برقراری صلح و آرامش در دنیا را کنار گذاشتن رویکردهای نژادی و فرقه‌ای دانست.

العالم - ایران

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز پنجشنبه در چهارمین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان که در محل اقامت رئیس‌جمهور انجام شد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر حفاظت از مرزهای دوجانبه و بین‌المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها و جلوگیری از هرگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه تأکید دارد.

آیت‌الله رئیسی راه‌حل مشکلات فی‌مابین آذربایجان و ارمنستان را مذاکره و گفت‌وگو دانست و افزود: همچنان‌که در اجلاس شانگهای نیز تأکید کردیم، منطقه تحمل هیچ جنگ جدیدی را ندارد.

رئیس‌جمهور، مرزهای مشترک ایران و ارمنستان را مرزهایی تاریخی برشمرد و گفت: لازمه ارتقای همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، حفاظت از این مرزهای مهم و راهبردی است.

در این دیدار نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت: ما از تمام اراضی و سرزمین خود محافظت می‌کنیم و در مقابل هر توطئه‌ای با هدف جدا کردن ایران و ارمنستان از یکدیگر، می‌ایستیم.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین از مواضع روشن و صریح ایران در حمایت از حفظ تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی کرد.

همچنین رئیس‌جمهور کشورمان امروز پنجشنبه در دیدار «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان که در محل اقامت رئیس‌جمهور ایران انجام شد، بر افزایش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور، لازمه برقراری صلح و آرامش در دنیا را کنار گذاشتن نگاه‌های نژادی و فرقه‌ای خواند و خطاب به رئیس جمهور صربستان گفت: ریشه فجایع و درگیری‌های گذشته در منطقه بالکان، میدان یافتن رویکردهای نژادی بود که امیدواریم در دوره ریاست جنابعالی، صلح و دوستی برقرار و حقوق همه نژادها و صاحبان ادیان، محفوظ باشد.

در این دیدار رئیس‌جمهور صربستان نیز با تشکر از آیت‌الله رئیسی بابت موافقت با این ملاقات، صربستان را کشوری مستقل و منحصر به فرد در اروپا خواند که از سیاست‌های غرب تبعیت نمی‌کند.

رئیس‌جمهور صربستان حفظ صلح و آرامش در منطقه بالکان را از سیاست‌های کشورش خواند و گفت: ما به‌ دنبال توسعه و گسترش روابط با ایران در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی هستیم.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها