همه پرسی الحاق دونباس به روسیه آغاز شد

همه پرسی الحاق دونباس به روسیه آغاز شد
جمعه 1 مهر 1401 - 10:10

شبکه خبری راشاتودی در خبری فوری گزارش داد: همه پرسی در دو منطقه زاپوروژیه (Zaporozhye) و خرسون (Kherson) واقع در شرق اوکراین برای الحاق به روسیه آغاز شد.

العالم - اروپا

تارنمای خبری راشاتودی در ادامه این خبر نوشت: روسیه در حال حاضر کنترل منطقه خرسون و همچنین بخش‌های بزرگی از منطقه زاپوروژیه واقع در شرق اوکراین را در اختیار دارد که پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در این منطقه به تصرف در آمد.

در همین حال خبرگزاری تاس نیز ضمن پوشش این خبر افزود: شهروندان جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق آزاد شده خرسون و ژاپوروژیه در منطقه دونباس طی پنج روز، ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهرماه) قرار است تا در همه پرسی الحاق به خاک روسیه آراء خود را به صندوق بیندازند.

ازسوی دیگر شبکه خبری سی ان ان نیز دراین باره گزارش داد: همه پرسی در چهار منطقه واقع در شرق اوکراین، شامل لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوروژیه برای پیوستن به روسیه تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد، این همه پرسی که مورد تایید مسکو است، از سوی غرب محکوم شده است.

این در حالی است که در سال 2014 هم شبه جزیره کریمه با برگزاری همه پرسی به روسیه پیوست.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها