دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربايجان در نیویورک

دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربايجان در نیویورک
جمعه 1 مهر 1401 - 19:43

در دیدار دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربايجان در نیویورک ، طرفین در مورد آخرین تحولات مناسبات دوجانبه  و منطقه قفقاز تبادل نظر کردند.

العالم - ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات ، ضمن مرور آخرين روند تحولات در روابط دوجانبه در عرصه هاي مختلف، رفت و آمدها و انجام توافقات دو کشور را در یکسال اخیر مثبت و در مسیر پیشرفت ارزیابی کردند.

دکتر امیرعبداللهیان، با اشاره به برخي گزارشات و شواهد در مورد جابجايي ها در منطقه قفقاز ، موضع صريح جمهوري اسلامي ايران را در مخالفت صریح و قطعی با هر گونه تغيير ژئوپلتيك و مرزهاي منطقه مورد تاكيد قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامي ايران در رايزني با مقامات دو كشور جمهوری آذربايجان و جمهوری ارمنسنان آماده كمك به طرفين مناقشه براي حل مسالمت اميز اختلافات ميان آنها است.

وزیر خارجه جمهوری آذربايجان نیز در این ملاقات، با تاکید بر موضوعات مطروحه در مناسبات دوجانبه ، بر اهمیت رايزنی ها و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

وی ضمن رد ادعاهاي مربوط به تغييرات در ژپوپلتيك منطقه، علاقمندی کشورش برای حل سریعتر مناقشات ارضی و مرزی با ارمنستان در چارچوب همكاری درون منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها