در حاشیه اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛

رییس سازمان انرژی اتمی فردا با گروسی دیدار می کند

رییس سازمان انرژی اتمی فردا با گروسی دیدار می کند
شنبه 2 مهر 1401 - 12:37

رییس سازمان انرژی اتمی فردا (یکشنبه) در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی وین می‌شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی با اشاره به حضورش در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس گفت: همه کشورها حق دارند در صنعت و فناوری هسته‌ای فعالیت کنند و از تکالیف مصرح اساسنامه آژانس است که دسترسی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را برای همه کشورها تسهیل کند. ما متعهد به ضوابط پادمان جامع و ان پی تی هستیم.

وی با بیان اینکه در سخنرانی خود در این اجلاس مواضع کشور را بیان می‌کنم، اظهار کرد: یکی از مواردی که به آن اشاره خواهم کرد درباره اتهاماتی است که ناروا و پرتکرار، بیست سال است علیه ایران مطرح می‌کنند. آنها ادعاهایی را درباره مکان‌هایی مطرح می‌کنند که ساختگی است و اصلاً ربطی به دولت ندارد و اساساً تاسیسات (هسته‌ای) نیستند و امکاناتی است متعلق به مردم.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اینها با اطلاعاتی که عناصر سرویس‌های جاسوسی و ضد انقلاب پردازش می‌کنند و هر بار هم با یک ادبیات و شکل متفاوت سعی دارند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را مختل کنند و این هدفشان است.

عملیات روانی علیه ایران باید زودتر پایان یابد

معاون رییس جمهور گفت: علاوه بر سخنرانی در این اجلاس در حاشیه آن با تعدادی از همتایان خود بر اساس درخواست‌هایی که انجام شده، ملاقات خواهم داشت. در این سفر با رافائل گروسی مدیرکل آژانس دیدار می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم این گفت‌وگوها تسهیل‌گر باشد تا این نوع برداشت‌ها که ناشی از فشار سیاسی و عملیات روانی علیه ایران است، هر چه زودتر پایان یابند و بر اساس روابط و مقررات روند امور تنظیم شود و از این مرحله به امید خدا عبور کنیم.

پربیننده ترین خبرها