ادعای مضحک لاپید: ایران را می توان با تهدید نظامی قوی مجبور به توافق بهتری کرد

ادعای مضحک لاپید: ایران را می توان با تهدید نظامی قوی مجبور به توافق بهتری کرد
يکشنبه 3 مهر 1401 - 11:47

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با تکرار ادعا‌های مضحک خود درباره ایران گفت در هفته‌های اخیر موساد نیز به تلاش‌های گسترده برای تأثیرگذاری بر آمریکا و اروپا ملحق شده است.

العالم - قلسطین اشغالی

به نقل از جروزالم پست، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای که صبح یکشنبه منتشر شد، با مطرح کردن ادعا‌هایی مضحک مدعی شد اگر گزینه نظامی قابل باوری روی میز گذاشته شود، می توان به توافقی بهتر از توافق هسته ای برجام با ایران دست یافت.
لاپید با مخدوش کردن رخدادهای چند سال اخیر در ادعا‌های مضحک خود مدعی شد: «در سال 2015، زمانی که پرزیدنت اوباما ایرانی ها را برای دستیابی به توافق تحت فشار قرار داد، بمب های سنگر شکن ساخته شده توسط ایالات متحده را به نمایش گذاشت. ایرانی ها همیشه وقتی با قدرت یک ابرقدرت مواجه می شوند، پلک می زنند. آنها تنها زمانی که برنامه تسلیحات نظامی خود را تعطیل کردند، در زمان حمله آمریکا به عراق بود.»
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین انتقادها مبنی بر اینکه مانند نتانیاهو در برابر تلاش های آمریکا برای بازگشت به توافق برجام عمل نکرده است را رد کرد و افزود: «در ماه های اخیر، اتفاقات زیادی در پسِ جلوگیری از بازگشت آمریکا به توافق وجود دارد.»
او با طعنه زدن به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا افزود: «اینجا یک استراتژی بسته توسط نفتالی بنت و من وجود داشت، و نفتالی در اینجا مستحق دریافت اعتبار زیادی است. ما گفتیم: جدی ترین بحث هایی را که تا به حال با آمریکایی ها داشته ایم پشت درهای بسته انجام خواهیم داد. در کنگره آمریکا سخنرانی نخواهیم کرد. چرا؟ زیرا می دانیم که دفعه قبل چه آسیبی به بار آورد. ما یک روند سازماندهی شده با کابینه انجام دادیم که شامل بسیاری از مطالب اطلاعاتی نیز بود که ارائه کردیم.»
لاپید ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم در بازی سیاسی داخلی آنها دخالت نکنیم. آن را به جنگ بین جمهوری خواهان و دموکرات ها تبدیل نکنیم. از حفره های موجود در سیستم سیاسی سوء استفاده نکنیم زیرا باعث آسیب می شود. ما اقدام علنی انجام نمی دهیم چرا که می تواند به این موضوع آسیب برساند، صرفاً به این دلیل که در خانه خوب به نظر برسیم.»
وی مدعی شد: «اگر توجه داشته باشید، من با نتانیاهو در این موضوع بحثی ندارم. او دیگر نخست وزیر نیست، اگرچه ما در اینجا بحث داریم. موقعیت او نامشروع نیست، اما به طرز بدی شکست خورد. پس پس از آن شکست، آیا ما ملزم به تکرارش هستیم؟ این به نظر من غیرمنطقی است.»
لاپید تاکید کرد که کابینه اسرائیل تصمیم گرفته است بر آمریکا و اروپا فشار بیاورد تا «بر حقایق و اطلاعات موجود متمرکز شوند» و افزود که کابینه این تصمیم را اتخاذ کرده است که «موساد» را در هفته های اخیر «به شدت» در این تلاش دخالت دهد.

پربیننده ترین خبرها