کاهش بهای نفت برای دومین روز متوالی

کاهش بهای نفت برای دومین روز متوالی
دوشنبه 4 مهر 1401 - 14:35

سیر نزولی بهای طلای سیاه همچنان ادامه دارد.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت روز دوشنبه به دلیل بیم از کاهش تقاضای سوخت ناشی از رکود جهانی مورد انتظار و با توجه به افزایش نرخ های بهره در سراسر جهان و همچنین در پی افزایش ارزش دلار آمریکا و تأثیر آن بر قدرت خرید مصرف کنندگان، برای دومین روز متوالی کاهش یافت.
صبح امروز بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با 1 دلار و 35 سنت یا 1.57 درصد کاهش به 84 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در نوامبر نیز 1 دلار و 15 سنت یا 1.46 درصد کاهش یافت و 77 دلار و 59 سنت در هر بشکه معامله شد.
هر دو شاخص مهم نفتی روز جمعه هفته گذشته را با حدود 5 درصد نزول به پایان رسانده بودند.
ارزش دلار روز دوشنبه به بالاترین سطح در 20 سال گذشته و در قیاس با مجموعه‌ای از ارزهای مختلف رسید. دلارِ قوی‌تر باعث کاهش تقاضا برای نفت می‌شود، زیرا خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند باید برای خرید نفت خام بیشتر هزینه کنند.
بانک‌های مرکزی در بسیاری از کشورهای مصرف‌کننده نفت، از جمله ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت خام جهان، نرخ‌های بهره را برای مبارزه با تورم فزاینده افزایش داده‌اند که نگرانی‌ها را درباره تأثیر آن بر کاهش رشد اقتصادی تشدید کرده است.
همچنین اختلالات در بازار نفت ناشی از منازعه روسیه و اوکراین، با تحریم های اتحادیه اروپا برای ممنوعیت خرید نفت خام روسیه که قرار است از دسامبر آغاز شود، تا حدودی به کاهش قیمت‌ها منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها