سردار نیلفروشان در گفتگو با العالم:

منشأ عملیات علیه کشورمان را در هر نقطه ای مورد اصابت قرار می دهیم/ مقرهایی که اخیرا مورد هدف واقع شدند بیشترین نقش را در اغتشاشات این چند روز داشتند/ تشریح طرح جدید دشمن در منطقه/ تنها بخشی از توانمندی های خود را در معرض نمایش قرار داده ایم/ شناسایی عوامل اغتشاشات/ مشوق های ناآرامی ها هزینه اش را پرداخت خواهند کرد/ اغتشاشات به دست مردم خاموش شد

منشأ عملیات علیه کشورمان را در هر نقطه ای مورد اصابت قرار می دهیم/ مقرهایی که اخیرا مورد هدف واقع شدند بیشترین نقش را در اغتشاشات این چند روز داشتند/ تشریح طرح جدید دشمن در منطقه/ تنها بخشی از توانمندی های خود را در معرض نمایش قرار داده ایم/ شناسایی عوامل اغتشاشات/ مشوق های ناآرامی ها هزینه اش را پرداخت خواهند کرد/ اغتشاشات به دست مردم خاموش شد
دوشنبه 4 مهر 1401 - 20:29

معاون عملیات سپاه پاسداران گفت: صف مردم از اغتشاشگران جداست، کسانی که در شعله ور کردن ناامنی نقش موثر داشتند در تهییج و آتش زدن مال مردم اقدام کردند همه شناسایی شدند برنامه ریزی شده و کسانی که چه در خارج و چه در داخل مشوق های این ناارامی ها بودند هزینه اش را پرداخت خواهند کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

سردار "عباس نیلفروشان" معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در استودیو خبر شبکه بین المللی العالم، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ملت ایران براساس عقیده محکم و قدرت ایمان خود جبهه مقاومت را علیه ابرقدرت ها در طول جنگ تحمیلی تشکیل داد، تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله تا سال ها برای ما آموزنده است زیرا ما در طول دفاع مقدس یاد گرفتیم که چگونه روی پای خود بایستیم و به خود اتکا کنیم.

وی با بیان اینکه تهدیدها نمی تواند ملت ایران را مرعوب کند، افزود: دفاع مقدس به ما اثبات کرد که مقاومت و شهادت می توانند از حاکمیت کشور حفاظت کنند. ملت ایران تجربه ارزشمند و فراوانی در طول جنگ به دست آورد.

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفتگو درباره دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران، بیان جزئیات طرح جدید دشمن در منطقه، تحلیل چرایی ایجاد اغتشاش در کشور، درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و حمله سپاه به مواضع ضدانقلاب در اقلیم، توضیحاتی ارائه داد.

در ذیل مشروح این گفتگو آمده است؛

العالم: 35 سال از 8 سال دفاع مقدس می گذرد اما روحیه ایرانیان در دفاع از اسلام و وطن نه تنها کم رنگ نشده بلکه بسیار پررنگتر از قبل است رمز و راز وفاداری ایرانیان به اسلام و جمهوری اسلامی چیست؟ و مهمترین دستاورد دفاع مقدس چیست؟

سردار نیلفروشان: توسعه و پیشرفت در اکثر حوزه ها، ریشه در 8سال دفاع مقدس و خودباوری این ملت دارد. در همین راستا؛ زمینه های رشد و توسعه یابی ما ریشه در این دارد که ما یاد گرفتیم روی پای خودمان بایستیم و جز توکل بر خدا، نگاه مان به دست اجنبی نباشد، یاد گرفته ایم که باید خودمان کشورمان را بسازیم.

سرنوشت در میدان های جهاد، شهادت و مقاومت تعیین می شود. ما زمانی که دست خالی بودیم و جز خداوند کسی را نداشتیم، با تکیه بر قدرت لایزال الهی و پشتوانه و ایمان مردمی ، توانستیم 8سال جنگ را مدیریت کنیم و به پیروزی برسیم.

هر دشمنی که قصد تجاوز به کشور ما را داشته باشد تمام کننده جنگ نیست

العالم: این اتکاء چه درسی به دشمن داد؟

سردار نیلفروشان:
دشمن متوجه شد که ملت ایران، ملتی نیست که با تهدید و ارعاب دچار فروپاشی شود و چنانچه مورد تجاوز قرار گیرد، به آسانی تسلیم شود و بدنبال احقاق حق خود نباشد. درحال حاضر اگر کشوری نیت تجاوز به خاک ما را داشته باشد، اولین سوالی که برای خود دارد این است که، واکنش ملت ایران چگونه است؟ ... ملت ایران طی 8سال دفاع مقدس علیرغم همه ی فشارها، با وجود اینکه تمامی ابرقدرت ها درصدد بودند جنگ را به پایان برسانند، با داشتن رویکرد تنبیه متجاوز بدنبال رویارویی با طرفی بود که به تمامیت ارضی خود تعرض کرده، در حقیقت بدنبال این بود که کشوری که دست به حمله زده میبایست مورد مجازات واقع شود.. خسارات باید جبران شود.. نیروی متجاوز باید از کشور خارج شود. ملت ما ایستادگی کرد . امروز هر دشمنی که قصد تجاوز به کشور ما را داشته باشد میداند که شاید شروع کننده باشد ولی تمام کننده جنگ نیست.

ما ایستادیم تا صدام را مجازات کردیم و این ایستادگی منجر به این شد که شورای امنیت متجاوز بودن صدام را پذیرفت و این ها ریشه در ایستادگی ملت ما دارد، ما در جنگ به دشمنان و دوستان خود ثابت کرده ایم که ، ملت ثابت قدمی و استواری هستیم . در مورد ارزش های خودمان تعصب داریم و برای معیارهایی که برای آن انقلاب کردیم همواره ارزش قائل هستیم و ایستادگی خواهیم کرد. شهید تقدیم می کنیم ولی ذلت را نمی پذیریم.

العالم: بفرمایید توان نیروهای مسلح ایران وبویژه سپاه پاسدارن درمنطقه درشرایط کنونی چگونه قابل ارزیابی است ودرچه سطحی نسبت به سایر کشورهای منطقه قراردارد؟

سردار نیلفروشان: دفاع مقدس ذخیره تمام نشدنی برای پشتوانه انقلاب اسلامی است، در ابتدای سخنانم بیشتر در زمینه هایی مباحث معنوی و درسهایی در باب استقامت ، پایداری و استواری صحبت کردم اما در ادامه این بحث به سوالات شما درباره دستاوردهای نظامی و تجهیزات می پردازم .

در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال تولید و تولد قدرت هستیم که نه بصورت ماهانه بلکه بصورت روزانه دنبال می شود و به عنوان یک راهبردی اصلی پیش برنده سپاه مد نظر فرماندهان و مراکز تحقیقاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد .

در حوزه دریا توانایی های فوق العاده ای در حوزه شناوری بدست آوردیم، که سرعت و پایداری در دریا از ویژگی های این شناورهاست، درفورس های بالا ، به طوری که حتی شناورهای معمولی ما با سرعت ( نود نات) فورس های بالا را دریانوردی می کند و زیرسطحی های ما بصورت انبوه و در بعد تاکتیکی است. راهبرد دریایی ما شناورهای سبک و کوچک است که البته از جمله شناورهای شهید سلیمانی زیاد داریم که برای صیانت دریایی و برای حفظ اقتدار دریایی در ابهای بین المللی و کمک به محور مقاومت از انها استفاده می کنیم ولی اساس دکترین دریایی جمهوری اسلامی ایران برمبنای شناورهای سبک و نیمه سبک و سنگین است.

در حوزه زیر سطحی ها و تجهیزات قوطه وری ، هرچند تجهیزات راهبردی داریم و تجهیزات خوبی اماده کرده ایم اما اساس رزم و میدان ما، تجهیزات تاکتیکی سبک رادار گریز است که توانایی های دشمن به راحتی قابلیت مقابله با ان را نداشته باشد، این برجستگی و اساس فعالیت های ما در دریاست.

موشک های کروز دریایی ما امروز قادرند اهدافی را در عمق اقیانوس ها مورد اصابت قرار دهند ، موشک های بالستیک ضدناو ما ، ناوگان متجاوز را هزاران کیلومتر (حداقل دوهزار کیلومتر) قبل ازرسیدن به منطقه درگیری را مورد اصابت قرار می دهد .

تنها بخشی از توانمندی های خود را در معرض نمایش قرار داده ایم

ما در حوزه پهپاد دریایی توسعه و پیشرفتهایی خوبی در لبه مرزهای دانش داشته ایم که تنها بخشهایی از توسعه نیروی دریایی ماست که بخش هایی از آن را در الحاق هایی که در در یک سال گذشته داشته ایم در معرض نمایش گذاشتیم که بخشی از توانمندهای ماست که در معرض دید قرار داده ایم.

طبیعی است که بخشی از توانمندی که البته بولوف هم نیست و دشمن همیشه در مواجه با آن غافلگیر شده است و بخشی از توانمندی ما را دشمن باید در عرصه های رویارویی و در صحنه های احتمالی آینده مواجه شود که درحال حاضر نه ما آن را رسانه ای و اعلام می کنیم و نه دشمن به این راحتی توانایی کشف قابلیت های ما را در این حوزه ها دارد.

ما روزانه درصدد تولید و تولد قدرت هستیم، تولید قدرت یعنی آنچه را که در دست داریم توسعه و افزایش داده و نیز در این زمینه متناسب با فناوری های روز بدنبال دستیابی به تولیدات نوین هستیم.

برای حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، شوخی نداشته و از کسی اجازه نمی گیریم

با هیچ کس برای حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، شوخی نداشته و از کسی اجازه نمی گیریم؛ به منظور دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی با تکیه بر علم و دانش جوانان خودمان ، جوانانی که در دفاع مقدس تربیت و پرورش یافته اند، همچنین با اتکاء بر توانمندی دانشگاههای داخلی، نیازمندی سلاح و تجهیزات خود را تولید می کنیم و در عرصه رویارویی با دشمنان چنانچه نیازی احساس شود با فرمان فرماندهی معظم کل قوا، تجهیزات یادشده بکارگیری خواهد شد.


در حوزه توان موشکی با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد

العالم: یک روز محور غربی - عبری و عربی کوشیدند تا با پیوند دادن توان موشکی و اقتدار منطقه ای ایران با برجام این دو قدرت موثر جمهوری اسلامی را محدود و البته نابود کنند بفرمایید چرا بر این دو مساله تاکید کردند و چرا ایران حاضر به معامله بر سر این دو مقوله نشد؟

سردار نیلفروشان: در حوزه توان موشکی با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد، ما توسط خودمان خلع سلاح نخواهیم شد این فکر باطلی است که کسی بخواهد متصور شود چون ما، ماحصل تجربه تاریخ هستیم، در مسئله توافق قبلی برجام که دشمن تمام اهرم فشار خود را در زمینه موشکی و پهپادی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بکار گرفت، توفیقی برای او بدست نیامد و طرفی نبست. حداکثر کاری که کرد در حوزه هسته ای بود و بواسطه توافق درصدد بود که به گشایشی نائل شود. (طرف غربی) دریافت که ما تحت هیچ شرایطی بر سر توان رزمی خود که یکی از جهات اصلی آن، توان موشکی، قدرت پهپادی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است هیچگونه مذاکره ای با هیچ کشور و مقامی نخواهیم داشت و براساس راهبردها و نظریات دفاعی خودمان عمل خواهیم کرد.

صهیونیست ها در حوزه دریا زانو زده اند

العالم: جنگ موسوم به نبرد کشتی ها سه سال است متوقف شده است دراین نبرد اسرائیل با دست کشیدن ازحمله به کشتیهای ایران درواقع پرچم سفید تسیلم را بالا برد بفرمایید چه شد؟

سردار نیلفروشان: جمهوری اسلامی هنگامی که رژیم صهیونیستی با تجاوزگری امنیت منطقه را به مخاطره انداخت به بازدارندگی رسید و این رژیم را از مواضع و تجاوزاتی که دریا و برخی از نقاط دیگر داشت؛ مجبور به عقب نشنی کرد بطوری که متوجه شد در صورت ادامه تجاوزاتش در دریا، نه تنها باید فاتحه کشتیرانی خود را بخواند بلکه اقتصاد خود را که حدود 80 درصد آن از راه دریاست را نابود شده بداند، رژیم جعلی و کودک کش صهیونیسم هیچ چیزی جز زبان زور نمی فهمد و در حوزه ای که احساس کند شکست می خورد و توانایی مقابله ندارد ، دست بالا می برد ، در حوزه دریایی هم به همین نتیجه رسید و زانو زد و دست از زدن کشتی ها و راهزنی دریایی و دزدی دریایی برداشت.

رژیم صهیونیستی با شکاف های بسیاری مواجه است

العالم: توان موشکی ایران ظاهرا بیش از هر جایی به تهدیدی اساسی برای اسرائیل مبدل شده است. درخصوص دستاوردهای جدید در این حوزه و دلایل ترس اسرائیل از این قابلیت توضیح بفرمایید؟

سردار نیلفروشان: رژیم صهیونیستی بیش از گذشته در حال زوال و نابودی است بطوری که برای مقابله با فروپاشی خود دست به پروپاگاندای روانی تبلیغی زده که از جمله حربه های اساسی اش همین فضای رسانه ای است که به ویژه در غرب در اختیار دارد که پشتیبانی عملیات روانی را انجام می دهند .

تمام تلاش رژیم صهیونستی این است که انسجام داخلی از دست رفته اش را حفظ کند چرا که امروزه با شکاف های متعددی از جمله قومی ، فرهنگی و اجتماعی و نظامی مواجه است ، حتی در تشکیل دولت هم با مشکل مواجه شده و همه تلاشش این است که بتواند این دولت جعلی را از دهه 80 سالگی عبور دهد برای همین این فضایی را که ایجاد کرده ، فضایی برای عملیات های روانی است و ارزش نظامی ندارد . توان موشکی جمهوری اسلامی را باید از قول خود دشمن شنید و ارزیابی کرد به اعترافات سنتکام در یکی دوماه گذشته اشاره کرد، وقتی که سنتکام دراین تحلیل به قدرت موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی اذعان می کند ، وقتی که یک مرکز جاسوسی در حد نخبه در یکی ازکشورهای همسایه مورد شناسایی و اصابت دقیق نقطه ای قرار می گیرد، نشان دهنده توان و اراده جمهوری اسلامی ایران است که هر زمان در این حوزه با تهدید مواجه شود ، قطعا مثل اتقاقی که در اربیل افتاد تصمیم گیری خواهد کرد.

هیچگونه محدودیتی در راستای تولیدات نظامی نداریم

العالم: درخصوص توان پهپادی ایران بفرمایید. آیا از تیررس حضور پهپادهای شناسایی و همچنین رزمی ایران دشمنی است، که احساس اسایش کند؟

سردار نیلفروشان: در حوزه دانش تولید پهباد، در لبه مرزهای علوم مرتبط با آن هستیم. در زمینه تولید و تولد پهپادهای هوشمند با هوش مصنوعی در اوج فناوری به سر می بریم؛ اساسا؛ امروز هیچگونه محدودیتی در راستای تولید و ساخت پهپاد، متناسب با نیازمندی های کشور و نظریه دفاعی – عملیاتی خودمان وجود ندارد و این فناوری در داخل کشور و صنایع نظامی نهادینه شده است.

العالم: شاید وقت آن باشد که معاون عملیات سپاه در خصوص جزئیات عملیات موشکی ایران در اربیل علیه رژیم صهیونیستی توضیحاتی ویژه تر بفرمایید؟

سردار نیلفروشان: تحت هیچ شرایطی پیرامون کشور، به تهدیدی ، اجازه شکل گیری نمی دهیم. به همه اعلام کرده ایم ما دست دوستی و برادری به طرف همه همسایگان و عزیزانی که همزیستی مسالمت آمیز داریم دراز می کنیم و بارها به دفعات گفتیم نه ما، هیچ کشوری پذیرای شکل گیری تهدید علیه خودش در جوار مرزهایش نخواهد بود. در همین راستا اخبار اقدامات ما را در منطقه شمال غرب کشور قطعا شنیده اید، گلوله باران مواضع ضدانقلاب و مقرهای دشمن در راستای همین رویکرد راهبردی ما محسوب می شود. ما به دوستان خودمان در منطقه اقلیم اعلام کرده ایم که سنگر گرفتن، ایجاد پایگاه توسط دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه اقلیم قابل پذیرش نیست و براین اساس مدتی است که ضدانقلاب از منطقه شمال غرب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی و توسعه جوّ ناآرامی، به کشور ورود پیداکردند و دربرخی از اغتشاشات منطقه شمال غرب که این عناصر ضدانقلاب دستگیر شده اند ما مجبور به دفاع شدیم و واکنش نشان دادیم و منطقه نوار مرزی را گلوله باران کردیم.

درخصوص شکل گیری تهدید در اطراف مرزهای ایران، به هیچ عنوان این موضوع برای ایران اسلامی قابل تحمل نیست و در همین راستا؛ تهدیدی مثل اربیل(مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی) را که شناسایی نموده و مورد هدف قرارداده شد، منطقه بربزین و گلازرد هم که طی این مدت اخیر پایگاه عناصر ضدانقلاب شده بود ، مورد تهاجم موشکی قرار گرفت.

درحقیقت ما اجرای مأموریت کرده و از منافع انقلاب اسلامی دفاع می کنیم و ضدانقلاب را هر جایی که سنگر ایجاد کند و منشأ عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران شود ، حرکت های تروریستی را هدایت و رهبری کند مورد اصابت قرار خواهیم داد و همین مقرهایی که اخیرا مورد هدف واقع شدند بیشترین نقش را در اغتشاشات این چند روز داشتند که ما این اقدام صورت گرفته را دفاع مشروع می دانیم و این اقدام را هم سابقا به برادران خودمان اطلاع داده بودیم که برخورد ما قاطعانه و محکم خواهد بود.

به صراحت اعلام کردیم در مقابله با رژیم صهیونیستی هیچ چیز را پوشیده نگاه نمی داریم، همه فعالیت های آن را در سرزمین های اشغالی و منطقه مدنظر داریم، پایگاه های جاسوسی، مرتبطین، سرپل های عملیاتی، ممکن است بنا به مصلحت هایی، زمان اجرای عملیات را ما تعیین می کنیم ولی اشراف کامل حرکات رژیم را داریم و هر زمانی که صلاح بدانیم باید ضربه بزنیم اقدام می کنیم.

در اربیل تمام اسناد و مدارک ارتباطی و اطلاعاتی ما نشان می دهد این مرکزی برای جاسوسی و هدایت ضدانقلاب و جمع آوری اطلاعات از نوار مرزی غربی کشور که مورد اصابت قرار دادیم ، بارها اعلام کردیم که هیچ کشوری اجازه نمی دهد مرکز توطئه ای در اطراف کشورش وجود داشته باشد. ما هر زمان که احساس کنیم متناسب با تشخیص و صلاحدید فرماندهان اقدام می کنیم.

تغییرات ژئوپلوتیکی معنا و مفهوم خود را ازدست داده است

العالم: در مناطق مرزی ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان توطئه تغییر ژئوپولتیک منطقه و مرزها با شدت از سوی طرف اذری تعقیب می شود و هر از چندگاهی تجدید و تازه می شود بفرمایید در میدان عمل نگاه سپاه و البته نیروهای مسلح به این مساله چیست و چه اقدامات و تمهیدات عملیاتی برای مقابله با هر تحرک احتمالی در نظر گرفته اید؟

سردار نیلفروشان: ما معتقد به حسن همجواری با همه همسایگان هستیم، توصیه ما مذاکره و برادری برای حل مشکلات منطقه ای است باید دقت کنند قربانی منافع غرب و برخی از کشورها که نیاز به راه اندازی جنگ دارند نشوند، تغییرات ژئوپلوتیکی معنا و مفهوم خود را ازدست داده به همین دلیل به هیچ عنوان اینگونه تغییرات پایدار نخواهد بود و مصلحت منطق و هیچ کشوری نیست.

بهترین راه برای رسیدن به خواسته ها دیپلماسی است و بنده به عنوان یک کارشناس مسائل راهبردی آنچه را که رصد می کنم، برخی از سرویس های جاسوسی کشورهای بیگانه تمام تلاش خود را انجام می دهند تا فرصت دیپلماسی را از کشورهای منطقه بگیرند، در خواست ما از کشورهای منطقه این است که مسائل خود را از حسن همجواری و همسایگی حل و فصل کنند.

العالم: درخصوص اغتشاشات اخیر درایران وزن وحجم این اغتشاشات را چطور اریابی میکنید، منشا این این اغتشاشات به چه میزان خارجی است؟

سردار نیلفروشان: آنچه که در ایران اتفاق افتاد مسئله داخلی است و ارتباطی به خارج از کشور ندارد، ملت بزرگ ایران قطعا این توانایی را دارد که خود مشکلاتش رو حل و فصل کند و دست بیگانه را از ورود به این موارد قطع کند، رژیم صهیونیستی و سرویس های جاسوسی برخی کشورها در تلاش هستند تا از این موج و به خیال خام خود فرصتی که فکر می کردند به دست آمده موج سواری و سوءاستفاده کنند که علی رغم همه تلاش ها، آنان ناکام ماندند و رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته اعلام کرد که جمهوری اسلامی توانست بر این ناآرامی ها شب های گذشته فائق آید.

اتفاقی در ایران رخ داد که باعث تاسف همه شد، ما هم متاسفیم، در کجای دنیا یک حادثه برای شهروندی به وجود بیاید رئیس جمهور با خانواده تماس گرفته و دلجویی می کند قول مساعدت در پیگیری میدهد، تمامی قوای مقننه و قضایی نیز پای کار آمدند یعنی این موارد نشان از سطح بالای دموکراسی در کشور را دارد. که به موضوعات رسیدگی می شود اما همه می دانیم اتفاقات بعدی که رخ داد ارتباطی به فوت مرحومه نداشت و در چارچوب جنگ ترکیبی استکبار علیه جمهوری اسلامی قابل تعریف است، اسناد، مدارک، شواهد و بازداشتی هایی که سازمان یافته وارد کشور شدند (از جریان های مختلف) گواه این مدعا است که به امید خدا در روز های آتی قطعا افکار عمومی ایران و دنیا با آن آشنا و متوجه خواهند شد.

شناسایی عوامل اغتشاشات/ مشوق های ناآرامی ها هزینه اش را پرداخت خواهند کرد

به لطف خدا امشب که بنده خدمت شما هستم فضای آرام و خوبی در کشور حاکم است، ببینید حادثه ای که پیش می آید احساسات همه تحریک می شود و حرکت نخست احساسی بود و حتی اعتراضی نبود، دشمنان به این احساسات دامن زدند اما صف مردم جداست و ما هرکدام را در دسته بندی خود قرار دادیم، کسانی که در شعله ور کردن ناامنی نقش موثر داشتند در تهییج و آتش زدن مال مردم اقدام کردند همه شناسایی شدند برنامه ریزی شده و کسانی که چه در خارج و چه در داخل مشوق های این ناارامی ها بودند هزینه اش را پرداخت خواهند کرد.

اغتشاشات به دست مردم خاموش شد

امروز به لطف خدا با آن حرکت انقلابی روز گذشته که خیابان ها در سراسر کشور مملو از انقلابیون بود، این قائله به دست مردم خاموش شد و بار دیگر آمال و آرزوهای استکبار بر باد رفت.

تشریح طرح جدید دشمن در منطقه

العالم: اندکی دقت در ماهیت این توطئه و فتنه مرکب نشان می دهد این میدان میدان زورآزمایی محور غربی - عبری و عربی علیه ایران و محور مقاومت است و در این میدان محور سه گانه غربی –عبری- عربی همه توان خود در پشتیبانی مادی و رسانه ای خود را به میدان اورده است بفرمایید مشاهدات و اطلاعات خاص شما از این پشتیبانی ها چیست و ماجرا را چگونه روایت می کند؟

سردار نیلفروشان: استکبار جهانی پس از چهار دهه جنگ در منطقه غرب آسیا یعنی جنگ های بزرگ در دنیا و در غرب آسیا، هرچند چون وقت کم است من به غرب آسیا اشاره می کنم که سال 2000 وارد افغانستان شد، سال 2003 وارد عراق شد برای محدود کردن انقلاب اسلامی، سال 91 با هیئتی ترکیبی از ائتلاف وارد منطقه خلیج فارس شد و چندین جنگ را در این منطقه به پا کرد برای مقابله با انقلاب اسلامی و مقابله با بیداری ملل اسلامی منتها بجز خسارت های فراوان مادی و تلفات سنگین نیروی انسانی به نتیجه ای نرسید، چندین هزار نیروی آمریکایی در افغانستان و عراق کشته شدند، خسارت های مالی فراوان، اینها همه، آمریکا را به این مطلب رساند که دیگر امکان حضور فیزیکی و نظامی در منطقه غرب آسیا را ندارد، جنگ 33 روزه را به عنوان کلید طرح خاورمیانه بزرگ رقم زد اما با شکست مواجه شد.

جمع بندی استکبار این است که دیگر توان رویارویی مستقیم با ملت های منطقه را ندارد و در نتیجه یک جنگ ترکیبی چند طیفی را طراحی کرد که از جنگ نرم شروع می شود و وارد جنگ نیمه سخت می شود و اگر لازم بود در حد محدود به جنگ سخت می رسد، جنگ نرم با تهییج مردم با ابزارهای رسانه ای وقتی که خوب شروع شد و به مرحله رشد نهایی خودش رسید و اغتشاشات شکل گرفت، با اعزام گروه های تروریستی سعی می کند فضا را ببرد به سمت امنیتی مسلحانه کردن مثل مدل سوریه، این طرح را اگر ان شا الله فرصتی بود، در برنامه های آینده با ذکر طراحان آن من خدمت شما خواهم گفت، «کیس استادی» این موضوع سوریه است، با جنگ نرم شروع کرد، با اغتشاشات و با نارضایتی وارد جنگ نیمه سخت شد، هم زمان موقعی که در مرحله جنگ نیمه سخت بود، جنگ نرم پشتیبانی کاملی از جنگ نیمه سخت می کرد، وقتی جنگ نیمه سخت شعله ور شد، همه کشور آشوب شد، همه جا تخریب شد، به بهانه منطقه پرواز ممنوع و به بهانه استفاده از بمب شیمیایی توسط دولت سوریه در برخی مکان ها، جنگ سخت را شروع کرد، الآن در سوریه شکست خورده است، مرحله مرحله طرح به این شکل است، پس از آن به عقب برگشت یعنی آمد به مرحله نیمه سخت در مرحله نیمه سخت هم شکست خورد و دوباره آمده است در مرحله نرم دارد تلاش می کند این وضعیت را برگرداند به مراحل بعدی.

طرح دشمن در منطقه از این به بعد این است، برای کل کشورهای منطقه، جنگ ترکیبی با شروع جنگ نرم، با ابزارهای شناختی و ادراکی، با ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی، صدها شبکه ماهواره ای در خدمت این جنگ هستند، این یک چارچوب کلی و کلان هست که فرصت این بحث نیست، اگر ان شاء الله فرصت شد، من این جنگ ترکیبی دشمن را با شاخصه های آن که مدل آن را چندین بار در ایران شروع کرده اند اما نتوانستند ادامه دهند، در کشورهای منطقه شروع کردند اما به سرانجام نرسید، چون دشمن توانش را ندارد، هم اکنون در حال استفاده از این مسیر است.

آمریکا توان مقابله با ما را ندارد

من غرب را در حال فروپاشی می بینم، آمریکا توان مقابله با ما را ندارد و در حال فروپاشی است، منتها ما باید دقت کنیم که این ساختمان بزرگ چند طبقه وقتی که فرو می پاشد، بالاخره خرده شیشه های آن این طرف و آن طرف پرتاب می شود و ما باید مراقب باشیم ترکش های آن به ما نخورد، این فروپاشی قطعی است و این نقشه های پوشالی و این طرح ها همین طور هستند. آنها دنبال خریدن زمان هستند و انقلاب اسلامی و حرکت توفنده آن به یاری خدا تا رسیدن به دست آقا بقیت الله الاعظم روحی له الفداء ادامه خواهد یافت.

العالم: در مواجهه با این "توطئه ترکیبی" چه اقداماتی صورت گرفته است؟

سردار نیلفروشان: امروز و دو روز گذشته یکی از پاسخ های ما را در منطقه شمال غرب دریافت کردند، ما به هیچ عنوان مجامله نمی کنیم و کوتا نمی آییم و گروهک هایی که در صدد سازمان دهی و تلاش برای بروز این اغتشاشات بودند، با آنها برخورد انقلابی می شود مانند مدلی که شما در شمال غرب دیدید، هم گروهک هایی که به صورت تیمی وارد منطقه شدند، زیر ضربه قرار گرفتند و منهدم شدند و به این هم قانع نشدیم و مقرهای آنها را در آن سوی مرز هدف قرار دادیم.

ان شاء الله در آینده در این خصوص درباره نقش گروهک های معاند و سرویس ها تا حدی که امنیت ملی اجازه بدهد، خدمت عموم ملت بزرگ ایران و مردم دنیا با اسناد و مدارک متقن اطلاع داده خواهد شد. در این برنامه کوتاه بخشی از فضای موجود و توانمندی های نظام قدرتمند جمهوری اسلامی را من تبیین کردم و به یاری خدا در برنامه های آینده در خدمت شما خواهم بود.

پربیننده ترین خبرها