اقدامات وهن آلود شهرک نشینان صهیونیست در مسجد الاقصی

اقدامات وهن آلود شهرک نشینان صهیونیست در مسجد الاقصی
سه شنبه 5 مهر 1401 - 12:46

گروه های مقاومت فلسطینی در پی هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن، تاکید کردند اگر شرایط ایجاب کند، آماده نبردی جدید با رژیم اشغالگر هستند. 

العالم _ فلسطین اشغالی

التهاب و بحران شدید از آغاز این هفته بر مسجد الاقصی سایه انداخته است زیرا نیروهای اشغالگر اسرائیلی و صدها شهرک نشین صهیونیست افراطی بارها به صحن های این مسجد مبارک هجوم برده و به نمازگزاران تعرض کرده اند.

آنان در تازه ترین هجوم خود در بامداد امروز سه شنبه با اقدامات تحریک آمیز خود باعث درگیری شدند که به زخمی شدن شماری از فلسطینیان و بازداشت شماری دیگر انجامید.

این در حالی است که سازمان ها و نهادهای بین المللی اسلامی این اقدامات را محکوم کرده اند و در همین حال گروه های فلسطینی وعده پاسخ داده اند.

نظامیان اشغالگر بامداد امروز سه شنبه با سلاح و مهمات جنگی به مسجد الاقصی هجوم بردند تا زمینه ورود شهرک نشینان را به محوطه آن فراهم کنند، آنان در همین حال مانع آن شدند که فلسطینیان زیر 40 سال وارد مسجد الاقصی شوند.

ارتش اشغالرگر هم زمان چندین پهپاد بر فراز مسجد الاقصی به پرواز درآورد تا با هرگونه خطر احتمالی امنیتی مقابله کند.

در همین حال نظامیان اشغالگر با استقرار در ورودی های شهر اشغالی قدس مانع این می شوند که افراد غیرساکن قدس وارد این شهر شوند.

این در حالی است که سازمان ها و گروه های افراطی یهودی خواستار بزرگترین هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی هم زمان با اعیاد یهودی و سالگرد آنچه آن را ویرانی هیکل می نامند، شده اند.

در همین حال ده ها نفر از مردان و زنان فلسطینیِ حامی مسجد الاقصی، داخل آن تجمع کرده اند و با سر دادن شعارهای الله اکبر و لا اله الا الله از این مسجد مبارک و مقدسات اسلامی حمایت می کنند.

نیروهای رژیم اشغالگر در اقدامی تحریک آمیز به شهرک نشینان اجازه داده اند بوق های مشهور خود را به صدا درآورند، اقدامی که اوضاع را داخل مسجد الاقصی به شدت ملتهب و بحرانی می کند.

در چنین شرایطی حدود 100 حزب سیاسی، گروه مردمی، اتحادیه شغلی و سازمان جوانان از کشورهای مختلف جهان در بیانیه های مختلف درمورد هجوم شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و برگزاری مراسم تلمودی در صحن های آن هشدار داده و این اقدامات را تلاش رژیم اشغالگر برای قرار دادن مسلمانان در برابر عمل انجام شده و در ادامه سیاست یهودی سازی قدس دانسته اند.

این احزاب و گروه ها از اعضای اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواسته اند با برگزاری نشست اضطراری سران، موضعی قاطع در برابر اقدامات تجاوزکارلانه رژیم صهیونیستی اتخاذ و به این منظور از همه ظرفیت های دیپلماتیک خود در سطح منطقه ای و بین المللی استفاده کنند.

هم زمان حازم قاسم سخنگوی جنبش فلسطینی حماس گفت هجوم به مسجد الاقصی در اعیاد یهودی، نقض همه قوانین و مقررات بین المللی و تحریک احساسات ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است.

وی تاکید کرد رژیم اشغالگر در چارچوب هدف قرار دادن هویت مسجد الاقصی و قدس اشغالی، جنگی آشکار ضد مقدسات اسلامی و مسیحی به راه انداخته است.

جنبش فلسطینی جهاد اسلامی نیز در اقدامی مشابه تاکید کرد به منظور جلوگیری از تجاوزات پی در پی و هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی، اگر شرایط ایجاب کند، مقاومت فلسطین و این جنبش آماده نبردی جدید با رژیم اشغالگرند.

«جبهه مردمی آزادی فلسطین» به نوبه خود ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را مستلزم بالاترین سطح حمایت از معترضان در مسجد و نیز گسترده ترین وحدت میدانی برای مقابله با آتش افروزی اشغالگران و شهرک نشینان دانست.

این جنبش تاکید کرد سکوت جامعه بین‌المللی، اشغالگران را به سمت ادامه تجاوزات و حملات علیه مردم فلسطین، مقدسات اسلامی و مسیحی سوق می‌دهد و از ملت‌های عرب درخواست کرد که برای حمایت از شهر بیت‌المقدس و مسجد الاقصی فوری اقدام کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز یورش نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجد الاقصی، حمله به فلسطینیان مستقر در آنجا و دستگیری تعدادی از آنها را محکوم کرد.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه یورش نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی در چارچوب تشدید تنش‌های این رژیم علیه ملت فلسطین، سرزمینشان و اماکن مقدس آنها صورت می‌گیرد، هشدار داد که ادامه این گونه حملات و اقدامات، به انفجار اوضاع و همچنین تنش و خشونت بیشتر منجر خواهد شد. وی افزود: دمیدن در شیپور توسط تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست در دروازه های مسجد الاقصی و در مقابل دیدگان پلیس رژیم اشغالگر، اقدام تنش آفرین خطرناکی در ادامه سلسله حملات مستمر به مسجد الاقصی و تلاش برای تحمیل یک «واقعیت جدید» است.

ابوردینه تاکید کرد: مردم فلسطین هرگز اجازه نخواهند داد که مسجد الاقصی آسیب ببیند و حرمت آن شکسته شود و همچون سدی نفوذ ناپذیر در مقابل اشغالگران صهیونیست و شهرک نشینان ایستادگی خواهند کرد.

گفتنی است همزمان با واکنش فلسطینیان و کشورهای اسلامی و محکوم کردن هتک حرمت مسجد الاقصی توسط اشغالگران صهیونیست، برخی کشورهای عربی و اسلامی همچنان به عادی سازی روابطشان با این رژیم اشغالگر ادامه می دهند و در برابر اقدامات وقیحانه اشغالگران و اهانت به مقدسات مسلمانان سکوت می کنند.

پربیننده ترین خبرها