الخزعلی: ائتلاف «اداره الدوله» برای تشکیل کابینه جدید عراق تلاش می کند

الخزعلی: ائتلاف «اداره الدوله» برای تشکیل کابینه جدید عراق تلاش می کند
سه شنبه 5 مهر 1401 - 21:47

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق گفت که ائتلاف اداره کشور جهت تحقق تفاهم برای تشکیل کابینه جدید عراق تلاش می کند.

العالم – عراق

شیخ قیس خزعلی در همایش الرافدین در بغداد گفت: هیچ تغییری در چارچوب هماهنگی یا نیروهای سنی و کرد ایجاد نشده و ائتلاف «اداره الدوله» اداره کشور به خاطر شرایط سیاسی پس از خروج فراکسیون صدر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این ائتلاف برای تشکیل کابینه جدید می کوشد و از ابتدا در چارچوب هماهنگی توافق کردیم که این دولت باید خدمات محور باشد تا اعتماد از دست رفته مردم را جلب کند.

گفتنی است براساس گزارش منابع عراقی، در پی توافق ‌چارچوب هماهنگی با احزاب کُرد و سُنی برای برون رفت از بن‌بست سیاسی در عراق، یک ائتلاف سیاسی جدید متشکل از 6 جناح، اعلام موجودیت کرد.

در پی اعلام انتشار روز یکشنبه خبرهایی درباره تشکیل یک ائتلاف سیاسی جدید در عراق به نام «اداره الدوله» (اداره کشور)، «ترکی العتبی» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، جزئیات جدیدی از این ائتلاف ارائه کرد.

وی در گفت وگو با وبگاه المعلومه، تصریح کرد که ائتلاف جدید موسوم به اداره کشور، در برگیرنده شش گروه سیاسی خواهد بود. تفاهمات سیاسی و تحرکات چارچوب هماهنگی طی هفته های گذشته به نتایج مهمی ددر مسیر رفع انسداد موجود، پیشبرد روند تشکیل دولت و از سرگیری نشست های پارلمان به عنوان بهترین راه حل برای مقابله با تشدید بحران در صحنه عراق منجر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها