افقهی در گفتگو با العالم:

کردستان عراق به جولانگاهی برای عناصر و هسته های تروریستی تبدیل شده است/ طبق قوانین بین المللی، ایران مواضع تروریست ها در شمال عراق را منهدم کرد

کردستان عراق به جولانگاهی برای عناصر و هسته های تروریستی تبدیل شده است/ طبق قوانین بین المللی، ایران مواضع تروریست ها در شمال عراق را منهدم کرد
چهارشنبه 6 مهر 1401 - 17:07

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران با موشک های نقطه‌ زن و پهپادهای انهدامی، مواضع تروریست های جداطلب در شمال عراق را هدف قرار دادند.

العالم عراق

"هادی افقهی " دیپلمات سابق ایران در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت : طبق قوانین بین المللی هر کشوری حق دارد که درصورت مواجه شدن با تروریسم از خود دفاع کند ، حتی اگر تروریسم از جانب کشور همسایه باشد.

وی افزود : منطقه کردستان عراق متاسفانه به جولانگاهی برای عناصر و هسته های تروریستی مانند حزب دموکرات کردستان ایران ، حزب کومله و حزب پژاک تبدیل شده است و این احزاب همه سازمان های مسلح و تروریستی هستند.

این دیپلمات سابق ایرانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها درباره تعرض تروریست ها به ایران از خاک عراق هشدار داده و ضمن نامه نگاری به وزارت خارجه عراق و منطقه کردستان عراق تاکید کرده است که اجازه نخواهد داد سازمان های تروریستی ، امنیت ایران را تهدید کنند و به اجرای عملیات نفوذی و فرستادن گروه ها و عناصر تروریستی برای ضربه زدن به امنیت ایران اقدام کنند.

افقهی افزود: طرف عراق در پاسخ به ما اعلام کرده که هر آنچه را که ایران به آن ها اعلام کرده ، به منطقه کردستان عراق اعلام کرده ولی آن ها منکر حضور گروه های تروریستی دراین منطقه هستند ، این درحالیست که ایران حتی مناطق جغرافیایی حضور تروریست ها را به آن ها اعلام کرده است.

وی تصریح کرد که این عناصر اخیرا در صفحه های تلویزیون ظاهر شده و به جدایی طلبی و اقدامات آشوبگرانه تشویق می کنند و در صدد وارد کردن خودروهای حامل سلاح به ایران بوده و این خودروها قبل از ورود به ایران در مرزها توقیف شده اند.

قرارگاه "حمزه سید الشهداء " وابسته به نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حملاتی مواضع این گروه های تروریستی و اماکن استقرار آن ها در شمال عراق را هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها