بن‌زاید در مسقط؛ امارات و عمان 16 توافق‌نامه امضا کردند

بن‌زاید در مسقط؛ امارات و عمان 16 توافق‌نامه امضا کردند
چهارشنبه 6 مهر 1401 - 17:45

طی سفر رئیس امارات به عمان، مقامات دو کشور 16 توافق‌نامه و سند همکاری در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

العالم _ امارات

رسانه‌های عربی خبر دادند که در حاشیه سفر «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات به عمان، دو طرف موفق به امضای ۱۶ توافقنامه همکاری مشترک شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عمان «عمان نیوز»، این قراردادها شامل امضای یادداشت تفاهم بین وزارت انرژی و مواد معدنی کشور عمان و وزارت انرژی و زیرساخت‌های امارات متحده عربی بوده است.

ابوظبی و مسقط برای همکاری در زمینه حمل‌ونقل و پشتیبانی، تفاهم‌نامه‌ی دیگری بین وزارت حمل‌و‌نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات در عمان و وزارت انرژی و زیرساخت امارات به امضا رسانده‌اند؛ بر این اساس یک شرکت مشترک برای راه‌اندازی شبکه راه آهن آغاز به کار خواهد کرد.

همچنین تفاهم‌نامه‌ای در زمینه حمل و نقل دریایی بین دو وزارت امضا شد. تفاهم‌نامه دیگری با هدف همکاری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی بین وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری عمان و وزارت صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات امضا شده است.

سایر توافق‌نامه‌ها و اسناد همکاری امضاشده بین مقامات ابوظبی و مسقط در زمینه‌هایی همچون فرهنگ، ورزش و جوانان، تغییرات زیست محیطی، کشاورزی، آب، سلامت غذایی، آموزش عالی و مبارزه با پول‌شویی بوده‌اند.

خبرگزاری رسمی دولت امارات روز گذشته (سه‌شنبه) خبر داد که محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات سفر دو روزه خود به عمان را آغاز کرده و طی آن با سلطان «هیثم بن طارق» دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. این اولین سفر بن زاید به سلطنت نشین عمان از زمان آغاز ریاست او بر کشور امارات در ۱۴ مه است.

پربیننده ترین خبرها