سفر معاون بایدن به کره جنوبی، همزمان با تشدید تنش‌های دو کره

سفر معاون بایدن به کره جنوبی، همزمان با تشدید تنش‌های دو کره
پنج‌شنبه 7 مهر 1401 - 09:09

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، یک روز پس از آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، وارد کره جنوبی شد.

العالم - آمریکا

خبرگزاری فرانسه، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه برای نشان دادن قدرت اتحاد بین واشنگتن و سئول، یک روز پس از آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، وارد کره جنوبی شد.

هریس که پس از سفر به توکیو برای شرکت در مراسم تشییع جنازه شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، در پایگاه هوایی اوسان در ۷۰ کیلومتری جنوب سئول فرود آمد، قرار است با یون سوک یول رئیس جمهور جنوبی کره‌ای دیدار کند.

او همچنین قصد دارد از منطقه غیرنظامی (DMZ) که دو کره را جدا می‌کند، بازدید کند که می‌تواند بهانه‌ای برای تشدید لفظی تنش‌ها میان دو کره باشد.

کره شمالی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «بدترین ویرانگر صلح بین‌المللی» در سفرش به مرز در اوت گذشته توصیف کرده بود.

کمی قبل از ورود هریس به کره جنوبی، کره شمالی دو موشک بالستیک، در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه را در یک سری آزمایش‌های تسلیحاتی بی سابقه از ابتدای سال جاری شلیک کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی بر روی یک ناوشکن آمریکایی در پایگاه دریایی پیش از خروجش از ژاپن، رژیم کیم جونگ اون را متهم کرد که ثبات منطقه‌ای را با شلیک موشک‌های جدید تهدید می‌کند. هریس همچنین برنامه تسلیحات غیرقانونی کره شمالی را محکوم کرد.

مقامات سئول و واشنگتن ماه هاست که هشدار می‌دهند پیونگ یانگ در حال آماده شدن برای انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر است. سرویس اطلاعات ملی (NIS) کره جنوبی هشدار داد آزمایش هسته‌ای ممکن است ماه آینده پس از کنگره حزب کمونیست چین انجام شود.

ایالات متحده و کره جنوبی این هفته میزبان یک رزمایش دریایی مشترک در مقیاس بزرگ هستند که به عنوان نمایش قدرت در برابر تحریکات فزاینده از سوی شمال تلقی می‌شود.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد انتظار می‌رود هریس با رئیس جمهور کره جنوبی در مورد اتحاد امنیتی طولانی مدت بین دو متحد، تقویت شراکت اقتصادی و تکنولوژیکی آن‌ها و همچنین طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و جهانی دیگر گفتگو کند.

همچنین انتظار می‌رود سئول نسبت به قانون جدیدی که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امضا شده است، ابراز نگرانی کند که یارانه خودرو‌های الکتریکی ساخته شده در خارج از آمریکا را حذف می‌کند، که بر خودروسازان کره جنوبی مانند هیوندای و کیا تأثیر می‌گذارد.

پیشتر نیز سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و اریک هالکومب فرماندار جمهوری خواه ایندیانا با سفر به تایوان، باعث تشدید تنش میان آمریکا و چین شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها