سرسپردگی برخی نمایندگان عامل شکست پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور

سرسپردگی برخی نمایندگان عامل شکست پارلمان لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور
پنج‌شنبه 7 مهر 1401 - 14:24

نزیه منصور نماینده پیشین پارلمان لبنان علت شکست پارلمان را در انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور، دخالت های طرف های خارجی دانست. 

العالم - لبنان

نزیه منصور در گفتگو با شبکه العالم گفت برخی نمایندگان از بیرون کشور دستور می گیرند و گرایش هایی دارند که در خدمت کشورهای غربی و برخی حکومت های عربی است.

وی افزود لبنان درگیر بحران شدید اقتصادی، معیشتی و اجتماعی است و گروه های سیاسی باید برای خروج از چنین بحران های دشواری به تفاهم برسند.

این نماینده پیشین لبنان تصریح کرد بحران هایی که لبنان در آنها به سر می برد، نخبگان جامعه از جمله فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها را وادار کرده است از کشور خارج شوند و تا مکانی بهتر برای برآورده کردن خواسته های خود بیابند.

نزیه منصور تصریح کرد نیروهای سیاسی لبنان باید درگیری ها و منافع حزبی را کنار بگذارند و بر سر انتخاب رئیس جمهور به تفاهم برسند تا راه برای تشکیل دولت هموار شود زیرا تشکیل دولت بدون انتخاب رئیس جمهور، کشور را دچار هرج و مرج می کند.

پارلمان لبنان صبح روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد اما به این علت که هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری نتوانست دو سوم آرا را در دور نخست رأی گیری به دست آورد، در انتخاب رئیس جمهور شکست خورد.

نبیه بری رئيس پارلمان لبنان روز سه شنبه خواستار برگزاری نشست پارلمان شد تا برخی او را متهم نکنند که باعث تعطیلی انتخاب رئیس جمهور شده است.

پربیننده ترین خبرها