مسئول نشت گاز در خط لوله نورداستریم کیست؟

مسئول نشت گاز در خط لوله نورداستریم کیست؟
پنج‌شنبه 7 مهر 1401 - 20:53

با اعلام خبر نشت در خطوط لوله گاز نورداستریم که گاز روسیه را به آلمان ارسال می کرد، روسیه، آمریکا و غرب یکدیگر را به خرابکاری در آن متهم کردند.

العالم درگوشی

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن در این حادثه ذینفع است، ماریا زاخاروفا سخنگوی این وزارت گفت که این حادثه در منطقه تجاری اقتصادی سوئد و دانمارک روی داده که عضو ناتو و مملو از تسلیحات آمریکا هستند.

فاکس نیوز نیز گزارش داده بود که ممکن است دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تخریب خطوط لوله نورد استریم دست داشته باشد، به این دلیل که فوریه گذشته تمایل خود را برای خلاص شدن از خط لوله ای که گاز اروپا را تامین می کند، اعلام کرده بود.

سازمان اطلاعات سوئد درباره چهارمین نشت در خطوط لوله گاز نورد استریم اعلام کرد که تحقیقات درباره خرابکاری در آن آغاز شده است و بعید نیست که یک طرف خارجی در این حادثه دست داشته باشد.

پیشتر دیمیتری بیسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اخبار منتشره درباره دخالت کشورش در این حادثه را احمقانه توصیف کرد و گفت که بایدن مدتی قبل درباره خلاصی از نورد استریم 2 سخن گفته بود.

صرف نظر از اتهام پراکنی روسیه و غرب به یکدیگر در این زمینه مسلم است که اروپا بزرگترین متضرر از این حادثه است چرا که امید خود را به دریافت گاز روسیه در آینده نزدیک از دست داده است.

به ویژه با شروع پاییز و نزدیک شدن زمستانی سرد و سخت و حوادث اوکراین به رغم تبلیغات عظیم غرب مبنی بر پیروزی های این کشور و برگزاری همه پرسی که در چهار منطقه اوکراین برگزار شد و اکثر مردم تمایل خود را برای پیوستن به روسیه اعلام کردند که همه به نفع مسکو است.

به همین دلیل هر گونه حمله اوکراین به این مناطق به معنای حمله به روسیه خواهد بود و به مسکو این حق را می دهد که از انواع سلاح مانند سلاح اتمی برای پاسخ به آن استفاده کند.

لذا بعید نیست که نشت در خطوط لوله گاز نورد استریم ساختگی و به هدف اطمینان یافتن از عدم عقب نشینی اروپایی ها در اوکراین به نفع روسیه و آماده کردن آنها برای رویارویی با زمستانی سخت و بدون سوخت باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها