بُت بن سلمان در شبکه‌های اجتماعی بلوا به پا کرد

پنج‌شنبه 7 مهر 1401 - 22:31

انتشار یک ویدئو که نشان می دهد مجسمه طلایی رنگ محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در حال انتقال به مرکز اجتماعی ملک سلمان است، در شبکه های اجتماعی بلوا به پا کرده است.

العالم - داغ های مجازی

فعالان این مجسمه را بُت نامیده و موضوع مجسمه سنگی دیگری از بن سلمان را باز نشر کرده اند که چند ماه پیش در بازارهای سعودی به فروش می رسید.

آنچه بحث بر سر این موضوع را داغ تر کرده، اظهارات هاشم المالکی مجسمه ساز سعودی است که مجسمه طلایی رنگ جدید بن سلمان را از گچ ساخته است.

وی گفت قرار است مجسمه دیگری از بن سلمان ساخته شود که بزرگ ترین مجسمه در تاریخ سعودی با دو تُن وزن و بیش از سه متر طول است که در مرکز اجتماعی ملک سلمان به نمایش در خواهد آمد.

این در حالی است که مقامات سعودی سال های متمادی خرید و فروش یا عرضه مجسمه ها و حتی تصویر موجودات زنده را به اعتبار اینکه بُت محسوب می شوند، ممنوع کرده بودند.

برخی از توئیت های فعالان شبکه های اجتماعی درباره مجسمه طلایی رنگ بن سلمان این چنین است:

فعالی با نام «ابو منشار(اره پدر)» با انتشار ویدئوی یاد شده نوشت: انتقال بُت#محمد_بن_سلمان.

فعال دیگری با نام "به سوی آزادی" نوشت: "محمد بن سلمان در قالب بُت در یکی از مکان های عمومی... آیا اوضاع ما از این پست تر خواهد شد؟"

"عبدالحكيم بن عبدالعزيز الدخيّل" با انتشار مصاحبه مجسمه ساز سعودي نوشت: بن سلمان قدم در راه عمرو بن لُحَيّ الخزاعي می گذارد که به پدر بُت ها شناخته می شد. آیا عربستان به عنوان کشوری اسلامی به کشور بُت ها تغییر خواهد کرد؟

کاربر دیگری به نام "علياء أبوتايه الحويطي" نوشت: بُت ها رسیدند و ما فقط منتظریم کفار قریش خروج کنند و جولان بدهند!"

گفتنی است یک فروشگاه سعودی ژوئن گذشته تصویری از مجسمه بن سلمان برای فروش منتشر کرد که حالت وی را هنگام دیدار از انگلیس در سال 2018 حکایت می کرد. انتشار این مجسمه موجی از انتقاد در عربستان به راه انداخت به گونه ای که عده ای می گفتند بن سلمان می خواهد سعودی را به دوران جاهلیت و دوره پرستش بُت ها بازگرداند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها