ده ها مجروح طی درگیری با نیروهای اشغالگر در کرانه باختری

ده ها مجروح طی درگیری با نیروهای اشغالگر در کرانه باختری
جمعه 8 مهر 1401 - 19:14

به دنبال سرکوب تظاهرات هفتگی فلسطینیان علیه شهرک سازی و پس از تشییع پیکر دو شهید در بیت لحم و قدس، امروز جمعه درگیری هایی میان شهروندان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در برخی از مناطق کرانه باختری اتفاق افتاد.

العالم-فلسطین اشغالی

در منطقه جبل صبیح در شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس پس از اقامه نماز جمعه و برگزاری تظاهراتی در اعتراض به برپایی شهرک صهیونیست نشین "آویتار" در منطقه جبل صبیح، درگیری هایی میان فلسطینیان و نظامیان اسراییلی اتفاق افتاد.

همچنین در درگیری های صورت گرفته در روستای بیت دجن در شرق نابلس، نیروهای اشغالگر گازهای سمی و گلوله های پلاستیکی شلیک کرده که در پی آن، 13 شهروند ازجمله تعدادی خبرنگار و کادر اورژانس دچار خفگی و کبودی شدند.

نیروهای رژیم اشغالگر به روستای بیت امرین در شمال نابلس نیز یورش بردند که به درگیری های سختی میان آنها و جوانان فلسطینی منجر شد.

در قلقیلیه نیز پس از نماز جمعه تظاهرات های ضد شهرک سازی برگزار شد و پس از آن فلسطینی ها به سمت دروازه های بسته این منطقه حرکت کرده و با آتش زدن لاستیک ها و پرتاب سنگ، به نیروهای اشغالگر حمله کردند.

نیروهای اشغالگر نیز با شلیک گازهای سمی و گلوله های پلاستیکی به سمت مردم، باعث خفگی بیش از ده شهروند فلسطینی شدند.

گفتنی است که مناطق مختلف کرانه باختری به صورت هفتگی شاهد فعالیت ها و تظاهرات ضد شهرک سازی است. نظامیان صهیونیست نیز گلوله های جنگی و پلاستیکی و گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان پرتاب می کنند.

پربیننده ترین خبرها