تلفات طوفان مرگبار در فلوریدا به ۲۳ نفر رسید

تلفات طوفان مرگبار در فلوریدا به ۲۳ نفر رسید
شنبه 9 مهر 1401 - 07:35

تلفات طوفان «ایان» در ایالت فلوریدا که یکی از مرگبارترین طوفان‌های تاریخ آمریکا توصیف شده به ۲۳ نفر رسید.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش های منتشر شده، تلفات ناشی از طوفان «ایان» در ایالت فلوریدای آمریکا تا کنون به ۲۳ نفر رسیده است، میزان کشته ها و همچنین خسارت‌های ناشی از این طوفان ممکن است افزایش یابد. گفته می شود خسارات این توفان ممکن است به چند میلیارد دلار برسد. طوفان «ایان» از روز چهارشنبه به عنوان طوفان درجه ۴ وارد ایالت فلوریدا شد.

رسانه‌های آمریکا از جمله آسوشیتدپرس بامداد شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند که این طوفان ساعت ۱۴ به وقت محلی وارد ایالت کارولینای جنوبی شده است. «هنری مک‌مستر»، فرماندار کارولینای جنوبی اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب گفت، طوفان «ایان» که سیل و خرابی‌های فراوانی در ایالت فلوریدا به همراه داشته است، «می‌تواند مرگبارترین» طوفان در تاریخ این ایالت باشد.

بایدن گفت: «این احتمالاً مرگبارترین طوفان در تاریخ فلوریدا است. تعداد [کشته شده‌ها] هنوز نامشخص است اما گزارش‌های اولیه حاکی از این است که شمار قابل توجهی جان باخته‌اند».

اثرات طوفان به اندازه‌ای بوده که «هالی اسمیث» شهردار شهر «سنیبل» در جنوب غرب ایالت فلوریدا گفته که این شهر بعد از اثرات فاجعه‌بار «ایان» با آنچه سابقاً بوده یکسان نخواهد بود.

اسمیث گفته که روز جمعه به مدت ۴ ساعت در این جزیره بوده و میزان تخریب طوفان را مشاهده کرده است. وی گفت: «تا زمانی که کسی در میدان حضور نداشته باشد نمی‌تواند شدت چیزی که ما تجربه کردیم را درک کند. با شهری متفاوت مواجه هستیم.»

وی گفته فرایند بازسازی شهر مدت زیادی به طول خواهد انجامید. او گفت که سنیبل بعد از طوفان قابل سکونت نیست و تدابیری برای خارج کردن ساکنان از این شهر جزیره‌ای در حال اجرا است.

به گزارش فارس، این طوفان پیش از ورود به فلوریدا نیز در کوبا موجب خسارات گسترده و قطعی برق شد که به گفته رسانه‌های محلی دستکم سه کشته نیز بر جای گذاشت.

تصاویر منتشر شده از طوفان ایان در فلوریدا، قایق‌هایی را نشان می‌دهد که از طریق امواج سهمگین دریا بر روی خودروها و مناطق شهری پرتاب شده‌اند، سقف و دیوارهای بسیاری از ساختمان‌ها کنده شده و خودروهای واژگون شده خیابان‌ها را پر کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها