درگفت وگو با همتای عمانی مطرح شد؛

امیدواری امیرعبداللهیان نسبت به آزادی هر چه سریع‌تر حاجی زندانی در عربستان

امیدواری امیرعبداللهیان نسبت به آزادی هر چه سریع‌تر حاجی زندانی در عربستان
شنبه 9 مهر 1401 - 11:54

وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از تلاش‌های وزرای خارجه عراق و عمان در پیگیری آزادی حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان سعودی، نسبت به بازگشت هر چه سریع‌تر این شهروند ایرانی به کشور ابراز امیدواری کرد.

العالم - ایران
بدر البوسعیدی وزیرخارجه عمان روز جمعه هشتم شهریور ماه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزرای خارجه دو کشور ۲۳ شهریور ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین طرفین در خصوص آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی از تلاش وزرای خارجه عراق و عمان در پیگیری آزادی حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان سعودی تشکر و ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد بازگشت وی به ایران باشیم.

خلیل دردمند از اهالی دُرچه اصفهان است که به همراه مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود و پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید غدیر توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندانی که چند ایرانی در آنجا بودند، منتقل شده اما پس از ۲ روز توسط نیروهای سعودی فراخوانده و به زندانی دیگر منتقل شده و از آن زمان تاکنون در عربستان سعودی در بازداشت به سر می‌برد.

در پی بازداشت و زندانی شدن «خلیل دردمند» حاجی ایرانی در مراسم حج امسال علاوه بر سازمان حج و زیارت، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را در راستای آزادی هر چه سریع‌تر این شهروند ایرانی صورت داد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در رایزنی تلفنی با همتایان عراقی و عمانی و همچنین در سفر اخیر «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق این موضوع را مورد پیگیری قرار داد و علاوه بر این، ضمن دیدار و گفت‌وگو با خانواده این تبعه ایرانی، تأکید کرد که این وزارتخانه تمام توان خود را برای آزادی هر چه سریع‌تر این تبعه کشورمان به کار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها